Oliu ahir a Palma, durant el seu parlament sobre temàtica econòmica. | Ferran Aguiló - J. Morey.
El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, opinà que la "incertesa" existent als mercats financers sobre la situació econòmica espanyola començarà a dissipar-se quan l'Estat doni mostres de viabilitat fiscal, una cosa que, segons ell, podria succeir en dos anys "si les coses es fan bé". Així ho considerà el directiu financer en una trobada amb els mitjans de comunicació, moments abans d'oferir la conferència Perspectives econòmiques. El sistema financer espanyol, que oferí a l'hotel Castillo Son Vida de Palma, davant un grup d'empresaris i clients de l'entitat bancària.
"Quant temps tardarà Espanya a dissipar els dubtes sobre la seva viabilitat fiscal? -es preguntà Oliu-. Jo crec que, fent les coses bé, dos anys. I probablement fent-les bé bé, ja que, a final de l'exercici de l'any que ve, potser podria intentar crear expectatives positives en la mesura que el dèficit públic del proper exercici compleixi el 4,5% del PIB".
D'aquesta manera, Oliu relacionà la recuperació de la confiança dels mercats financers en l'economia espanyola amb la capacitat del Govern de complir el límit de dèficit públic marcat.
"Si això es compleix, després d'haver partit de l'11% (del dèficit públic sobre el PIB), doncs, els mercats potser ja creuran que aquest és el camí correcte. Però no recobrarem la normalitat mentre no desaparegui del mercat el dubte sobre la possibilitat de poder complir els criteris de reducció del dèficit públic", remarcà.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.