Hidalgo, fotografiat al seu despatx de Madrid, en una imatge d'arxiu. | Efe

TW
0

El president de Globalia, Juan José Hidalgo, està rebent durant aquests dies suports de representants de grups turístics, de directius de companyies aèries, com Air Berlin, i dels seus propis empleats en els respectius centres de treball, entre els quals a la seu central de Globalia de Llucmajor, que es posicionen en contra de la vaga convocada pel sindicat de pilots Sepla a Air Europa.

A la seu de Llucmajor, més de 300 treballadors van realitzar ahir a les 11.00 del matí una concentració silenciosa en contra de l'actitud dels pilots del Sepla i, alhora, feren costat al president de Globalia. "Estam en contra dels pilots del Sepla perquè la vaga no està justificada i, a sobre, posa en perill els nostres llocs de feina, i més encara en l'actual conjuntura de crisi que es viu a l'Estat. Simplement, defensam el nostre futur i el de l'empresa", assenyalaven ahir diversos empleats de Globalia en el transcurs de la concentració.

Pilots

El mateix Hidalgo ha rebut, endemés, el suport dels comandants i pilots més antics d'Air Europa, que consideren que la vaga és injustificada. "Els primers (comandants) més antics no troben lògica la realització de la vaga i per això internament ja hi ha dissensions entre pilots contra els representants del Sepla a Air Europa. No es descarta un vot de censura contra aquests representants, com tampoc demanar unes altres eleccions per elegir-ne altres de nous", indicaven ahir en diversos fòrums pilots d'Air Europa.

Juan José Hidalgo, des del primer dia, ha qualificat la convocatòria d'aturades d'"il·legal i injusta", i ha acusat els representants sindicals de "mentir" els empleats d'Air Europa tergiversant la realitat de les actuacions de l'empresa amb l'aerolínia Orbest, del grup Orizonia.

Hidalgo posa la vaga en mans d'un bufet d'advocats

El president de Globalia, Juan José Hidalgo, després de la reunió que mantingué ahir durant 15 minuts amb els pilots per analitzar la convocatòria de vaga, afirmà que, "a partir d'ara, els drets dels treballadors de l'aerolínia es negociaran entre els sindicalistes i un bufet d'advocats que defensi els drets de la companyia". Amb això, Hidalgo elimina la figura de l'interlocutor d'Air Europa, fins ara representada per directius en les negociacions dels convenis col·lectius amb els sindicats dels treballadors, i substitueix aquest paper per especialistes que "discutiran a un altre nivell" els drets dels pilots.