Al càrrec fins a l'1 de setembre
Hunold, que continuarà en el càrrec fins a l'1 de setembre, va puntualitzar ahir a Alemanya que les pèrdues econòmiques obeeixen principalment "a la introducció de l'impost sobre l'aviació a Alemanya, que ha provocat distorsions en l'entorn competitiu."
Arran d'aquestes pèrdues, l'objectiu d'Air Berlin es posar en marxa un pla de reajustament per recuperar la rendibilitat perduda.
Així, el mateix Hunold va anunciar ahir que hi haurà retallades en rutes que no siguin estratègiques i que es faran ajustaments de freqüències en aquelles destinacions que no tinguin una demanda satisfactòria. Com a primera mesura, Air Berlin eliminarà aquest hivern les rutes des dels aeroports de Dresden, Karlsruhe i Basilea cap a Son Sant Joan.
Reducció del 5%
La capacitat de vols es reduirà a nivell general un 5 per cent, però Air Berlin puntualitza que se centrarà, a partir d'ara, en rutes més rendibles dels seus quatre principals hubs (centre de distribució de trànsit), que són Berlín, Dusseldorf, Viena i, especialment, Son Sant Joan. Air Berlin és la companyia aèria líder a l'aeroport de Palma i s'ha convertit en un centre estratègic per a la seva operativa amb la Península i Portugal durant la temporada estival. L'objectiu és aconseguir el mateix nivell d'activitat durant els mesos d'hivern.
Dur editorial contra el català
Joachim Hunold aixecà una bona polseguera amb un editorial de la revista Air Berlin Magazin en què denunciava la suposada discriminació de la llengua espanyola en fa vor del català a les Illes. "Avui, el castellà ja no és una llengua oficial", s'hi podia llegir, "hi ha pobles de Mallorca on els infants ja no parlen castellà; a les escoles, el castellà s'ha convertit en una llengua estrangera". I a continuació es demanava: "Els he de fer cursos de català, per decret, als meus empleats? I aquells que volen a Galícia o al País Basc, voldran que ens hi adrecem en gallec o en basc? És que ja no parlen en castellà?". Aquest editorial va ser la resposta a una carta de la llavors responsable de Política Lingüística del Govern del Pacte, Margalida Tous, a un seguit d'aerolínies perquè utilitzassin la llengua catalana en les comunicacions amb els seus clients, ja que és una de les dues llengües oficials de la Comunitat. La polèmica la tancà el director general a Espanya i Portugal, Àlvaro Middelman, que hagué de reconèixer que en cap cas s'havia volgut menysprear el català". El greuge, però, ja estava fet.
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jo que sóc d'Alacant i ixen vols d'AB des de l'Altet també m'he negat a volar amb aquesta companyia i ho vaig pregonar. Entenen ja què és insultar-nos?
A uns amics sevillans que em visitaren els donaren les targetes d'embarcament emeses des d'Internet en anglès i alemany només. Per si fos poc, el senyor Middelmann, director general d'Air Berlin, en una entrevista al Diario de Mallorca tracta als mallorquins de “pasotasâ€. No vull que se'n vagi Air Berlin de les Illes (no sóc xenòfob) però si deman un respecte més gran d'aquesta companyia aèria per la nostra terra i per les nostres gents.
Vull que Air Berlin es quedi, pèrò amb un major respecte cap a nosaltres, els mallorquins. Que tengui en compte que depenem de l'avió (dia 7 de juliol em feren pagar un nou bitllet quan vaig haver de tornar corrensos d'Eivissa per tenir a mon pare hospitalitzat tot i que els vaig contar el meu problema), em varen emetre el bitllet electrònic en Alemany on posaren que jo vivia a Palma de Mallorca, Deutchland ( a Alemanya!!!).
@HELGA:Hem sembla que en temps de crisi no es pot menysprear a cap viatger o posible.I com et diu un altre comentarista,sembla que no has llegit bé la noticia.
Ja hi tornaran, a parlar malament de nosaltres!
No té res a veure el tema de la llengua .. amb la crisi de les rutes de AB amb Palma, són rutes que el 98% dels passatgers en I/V són del centre europa (la Majoria alemanys) si no.. Sa crisis que pateixen ses companyies aèries en tenir menys moviment de passatgers .. començant per Iberia i acabat per American air lines .. lo que passa es que aquest diari vol simpre donar al seu reduït grup de lectors notícies que no es cenyeixen en sa realitat per satisfer sa vostra frustració i impotència de sa nostra realitat social .. marxar a Catalonia sereu feliços, a Mallorca heu de ser més demòcrates per ser-ho. PD. si no coneixeu es món de l'aviació comercial millor no opineu .. almenys no fareu el ridícul
Arnau, encara que sortim del tema, vull dir que a mi també em sap greu no "poder" comprar llet AGAMA ni d'altres. Em sap greu per la pagesia que es dedica a aquesta activitat però haurien de tenir-nos en compte i no ho fan. I ho dic aquí, públicament, perquè llavors fan estudis de mercat però es veu que aquesta dada no la deuen contemplar. Aquest fet crec que és extensible a d'altres productes
Primer: si AB empra com a hub Palma és perque creu que li serà rendible. Segon: quan no li surti a compte estar a Palma, partiran (i això és normal). Tercer: fou una mala estratègia atacar la nostra llengua perque varen perdre clients. Ells ho han pagat. Pitjor per ells. Quart: com sempre els polítics (aquesta genteta mitjancera que es dedica a parasitar per la Nostra societat), no estaren a l'alçada i es cagaren a la primera amenaza de cercar-se un altre aeroport. Cinquè: tanmateix, partiran quan els comptes ho diguin, i no per presions perque compleixin amb la legalitat, que és el que se'ns demana a tots. Sisè: uns homes tan radicals (Hunnold i Middelmann), finalment paguen la mala gestió i la manca de sensibilitat.
Primer caurà Ryanair i a darrera hi aniran totes ses altres. El preu del petroli no perdona i fa temps que no són rentables,cap a l'any 2020 volar serà un record.Ja en parlarem. Sort.
Joachim Hunold, quin personatge més entranyable XD No t'enyorarem. Al final, el temps acaba posant cadascú al seu lloc. Mai no se li ocorreria a cap empresa responsable parlar malament dels seus clients. Però així és de prepotent aquesta genteta. Qualsevol empresari amb seny sap que s'ha d'adaptar, dins les possibilitats, a cada client. Mirau si no empreses con Decathlon, que han vist que emprar el català, lluny de fer-los perdre clients, n'ha guanyats molts. Jo, per exemple, ara mateix per res del món compraria llet AGAMA, que no posa ni mitja paraula en català al seu etiquetatge, i això que és una empresa mallorquina. M'estim més beure altres llets.