Miquel Florit, Salvador Servera, Rafel Llompart i Rafel Roig. | T.Ayuga

TW
1

Les empreses de transport de les Balears que tenen concessions del Govern pel transport regular de viatgers podrien veure's obligades a aturar el servei, "en contra" de la seva voluntat, si l'Executiu no els paga el que els deu. Tampoc no cobren pel servei de transport d'escolars. En total, el Govern deu a les companyies 4,4 milions d'euros. Així ho denunciaren ahir des de la Federació Empresarial Balear de Transports (FEBT), que ja s'han posat en contacte amb les conselleries d'Educació i Mobilitat per intentar trobar una solució com més aviat millor. De fet, aquesta setmana tenen previstes reunions amb els responsables de l'Executiu autonòmic.

El president de l'Agrupació discrecional de viatgers de les Balears, Rafel Roig, explicà que el Govern deixà de pagar es empreses que realitzen el transport escolar a partir dels mesos de setembre i octubre, mentre que les que s'encarreguen del transport regular no cobren des de principi d'any. Per part seva, el president de l'Agrupació regular de viatgers de Balears, Rafel Llompart, assenyalà que les societats es troben en aquests moments "a l' UCI" i que "només manca que ens llevin el tub per deixar de respirar". El deute del Govern, amb l'increment del preu del gasoil del darrer any, fa que les empreses es trobin en una situació "greu". Tanmateix, de moment, s'han pogut pagar les nòmines dels empleats.

En concret, el deute "més gran de la història" per part de l'Executiu es divideix en 2,3 milions per a les companyies de transport regular i 2,1 milions per a les que realitzen el transport escolar. El gerent de la FEBT, Salvador Servera, apuntà que a les Illes el servei regular de viatgers interurbans transportà un total de 14,7 milions d'usuaris el 2010, amb una flota de 250 autocars i una plantilla de 400 treballadors. Fins a 20 empreses prestaren aquest servei. Pel que fa al transport d'escolars, 45 empreses i 247 autocars ofereixen el servei per a 10.000 alumnes. Una de les solucions plantejades per l'Executiu és que les empreses s'acullin al confirming bancari, sistema que algunes companyies ja han fet servir. Això no obstant, Rafel Llompart indicà que, en el seu cas particular, fins a quatre entitats financeres ja li han negat un reconeixement del deute.