Segons Truyols, el ritme de peticions de cita a través del telèfon (971 76 76 76) és bo i fa preveure que s'assoliran les gairebé 50.000 declaracions presentades per aquesta via a la passada campanya de renda. L'any passat "van anar 49.000 les persones ateses i 54.000 declaracions", ha explicat la responsable de l'ATIB. Donades les restriccions pressupostàries, l'espai destinat al servei de Renda Àgil de Palma és una mica més reduït que l'any passat però és previsible que atengui el mateix nombre d'usuaris encara que s'ha reduït 2 minuts el temps d'atenció per persona.
Truyols ha destacat que l'Estació Intermodal és més accessible que el lloc elegit l'any passat, el Parc de la Riera, ja que és més cèntrica. La directora de l'ATIB ha recordat que el Govern ofereix també, per a les persones amb mobilitat reduïda acreditada, la possibilitat d'acudir al domicili del contribuent per elaborar la declaració. Truyols ha recordat que la cita prèvia acaba el 21 de juny, però que el servei Renda Àgil funcionarà fins a l'últim dia en què es pot presentar la declaració que és el 30 de juny.
D'altra banda, el conseller d'Economia i Hisenda, Carles Manera, ha destacat la tasca de l'ATIB en la lluita contra el frau fiscal i ha recordat que l'any passat s'estima que van emergir 56 milions d'euros que havien deixat de pagar-se a les arques de la comunitat mitjançant pràctiques fraudulentes, davant els 36 o 37 milions detectats el 2009. "Hi ha un treball intens i molt eficient de l'Agència Tributària per aconseguir assolir aquestes borses que fugen de la Hisenda pública", ha assegurat Manera, que ha recordat l'existència d'una oficina específica contra el frau fiscal.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.