La tenda distribuidora d'informàtica abaixarà les seves barreres pròximament. | ALEJANDRO SEPULVEDA
La companyia britànica Dixon Retails confirmà ahir que tancarà els 34 establiments que té a l'Estat espanyol de la cadena de distribució informàtica PC City, un dels quals es troba a Palma. Ja fa prop d'un mes que la companyia informà els sindicats que estudiava aquesta possibilitat, la qual ja és efectiva. Tanmateix, encara no se sap el dia concret que les botigues tancaran al públic i ara s'obre un procés negociador amb els representants dels treballadors.
De fet, la mesura afecta 1.224 empleats en tot l'Estat i devers 75 mallorquins. La decisió dels britànics no ha agafat per sorpresa els treballadors, que ja esperaven una mesura d'aquest tipus. I és que l'empresa està fent ofertes del 25% en totes les seves botigues. Segons fonts de les persones que fan feina a Palma, "hi ha molts prestatges buits i ja hi ha proveïdors que no reposen" el gènere.
L'empresa al·lega la sortida del mercat espanyol per la progressiva caiguda del consum, per les pèrdues acumulades per la cadena i pels plans del grup de centrar l'activitat en botigues combinades d'informàtica i electrònica. La direcció de PC City té per objectiu ara iniciar els tràmits legals necessaris per dur a terme el preceptiu expedient de regulació d'ocupació (ERO), que es presentarà davant de l'Autoritat Laboral.
Negociació
Tanmateix, les organitzacions sindicals presents expressaren ahir el seu "enèrgic rebuig" a la decisió de la companyia anglesa, a la qual anunciaren el seu "ferm propòsit" de posar en marxa tots els mecanismes legals al seu abast per a la "millor defensa dels interessos i drets dels treballadors, que veuen que són agredits en el més essencial, que és la seva estabilitat en l'ocupació". Les negociacions s'iniciaran el 26 d'abril horabaixa a Madrid.
D'altra banda, el grup britànic subratllà que el tancament de PC City no afectarà les garanties i obligacions que l'empresa té contretes amb els clients, ja que assegura el compliment de totes les prestacions previstes en els programes de servei.
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquests no empraven es mallorquí per res. Bon vent!!
Possiblement la política d'ensabonar clients de qualsevol manera hi hagi ajudat.
M'estic fartant de la pedanteria de n'Intel-book... sempre mesclant ous amb caragols per arribar allà on li agrada, a citar autors o cites forànies i a parlar de pseudopolítica
Això ha estat gràcies a la política económica del govern de recuperar l'economía a través de les exportacions i no impulsar el conusm intern. La mateixa companyía ho ha dit: se'n van per la caiguda del consum intern. Doncs aquest es el preu: 1200 acomiadaments, perjudicant encara més l'economia interior del país. I així seguirem fins que es facin polítiques de creixement i de despesa, augmentant els contractes i pujant els sous.
El model de negoci de "abastar a tot tipus de clientela" [catch-all-you-can] és cosa del passat i era la seva filosofia d'empresa. Volien acontentar a tothom que no n'acontentaven a ningú. El lliure mercat exigeix ​​i premia l'especialització, tant en la gent com en els negocis. Un "catch-all-you-can" només funciona en la política, amb els sempre desastrosos resultats d'aquesta colla de rèmores.
ès! ara entenc perquè els empleats estaven tan bordes i antipàtics...
No m'estranya, amb el pèssim servei que oferien!