"Només l'anunci de vaga ja fa mal", va dir ahir la presidenta de l'associació d'agències de viatge AVIBA, Sylvia Riera. I és que ara que les previsions turístiques per a aquest estiu comencen a remuntar, els sindicats d'AENA registraren ahir una convocatòria de vaga durant 22 dies claus per al moviment aeroportuari. Les aturades començaran el Dijous Sant, dia 21 d'abril, i estan previstes durant gairebé tots els dies de les vacances de Pasqua i també les dates d'operació entrada i sortida de les vacances d'estiu.
A més, també hi haurà paralitzacions els dies 19 i 20 de maig, només dues jornades abans de les eleccions autonòmiques i municipals. Prop de 11.000 treballadors dels aeroports de l'Estat -dels quals entorn de 1.100 són de les Balears- estan convocats a secundar les aturades.
En un comunicat conjunt, CCOO, UGT i USO adverteixen que aquesta convocatòria de vaga "ha de servir perquè la privatització d'AENA, fins ara amagada pel Govern sota cortines de fum, se situï en l'agenda política i social i el Govern expliqui clarament quines són les conseqüències del canvi de model de gestió, quins interessos ocults hi ha darrere de la privatització, quins són els grups d'interès beneficiats i per què es va mentir en el Parlament quan es digué que es reduïrien les taxes". I és que l'Executiu de Zapatero pràcticament no ha explicat a l'opinió pública com afectarà la ciutadania el nou model d'AENA.
De fet, a les Balears -que reclamen un model de cogestió i no de privatització- tampoc se sap com quedarà finalment la gestió de Son Sant Joan. El conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, assenyalà que considera que el conflicte s'ha originat perquè el model de privatització "no s'ha explicat i s'ha parlat poc". Vicens subratllà que la posició del Govern autonòmic és que als aeroports de les Balears "no hi pot haver una privatització com a Barajas o El Prat" i manifestà que existeix "un compromís verbal del Govern central" que l'esmentada privatització no es donarà a les Illes.
vaga treballadors AENA
22 dies de vaga
Els sindicats d'AENA en registraren ahir la convocatòria. La primera serà Dimecres Sant
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
12 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Independentment que la privatització dels aeroports sigui bona o dolenta, no són els treballadors d'AENA els qui ho han de decidir.
Sí, Tià, privatitzar els serveis públics bàsics és dolent, molt dolent. Qui enfonsa s'economia és es liberalisme desfermat, (i fals, perquè llavors s'estat surt en defensa de que es bancs no quebrin), i ses polítiques de porivatizacions i la globalització capitalista, que ens han duit a la crisi actual i al desmuntament progressiu de l'estat del benestar. jbm
Que passa que fer feina per una empresa privada es una cosa dolenta?? De moment no han dit ni que acomiadarien ningú ni que causarien cap perjudici així que no tenen dret a protestar. Lo que han de fer es actua i qui faci vaga que el acomiadin amem que passa que els treballadors dels aeroports tenen dret a acabar d'enfonsar l'economia o de torturar a la població
Qui ha començat això ha estat el govern volent privatitzar, perquè ja sabem que privatitzen lo que te beneficis i ens menjam allò que té pèrdues. Privatitzar els aeroports és un atac al b é públic, a la propietat de tots, és un robatori per part del govern -Salut jbm
Això no és una vaga és un xantatge. Les coses pel seu nom. El país va com va i en lloc de sumar esforços ens preocupam només del nostre petit redol. O no perdràn diners els que no es pugin desplaçar per fer feina? No perdran diners els hotels, bars i de rebot els seus treballadors? I les agències de viatges? Això afecta a l'economia i si l'economia minva també afecta als treballadors d'AENA.
A mi me pareix perfecte que convoquin dies de vaga, que asustin al Govern i el presionin per aconseguir el que volen, però a mi i a moltísima gent ens afectarà les vacances, que fa tant de temps de vull gaudir, haurem de perdre temps als aeroports, haver de pagar hotels, nirvis corregudes... i el més important; quina imatge donam a l'exterior, un país eminentment turístic que hagi de patir aquests mals de caps, controladors, ara Aena, que serà el següent, hotelers? Be ciutadans/es, com sempre dic, això és Àfricaaaaaa!!
Quina vergonya de país. Un floc de funcionaris poden paralitzar la nostra economia.
Sí miquel, estic en part d'acord amb el que dius. A més, crec que a Balears hi sobra gent, ja que s'ha produït al llarg dels anys un creixement artificial per afavorir un turisme mal plantejat per aconseguir doblers fàcils en contra de la preservació de l'entorn. Per jo, l'aeroport de Palma no hauria d'haver crescut, i podríem parlar de moltes coses més. Però això no lleva que si els treballadors d'Aena fan vaga per Setmana Santa, com en feren els controladors pel pont de desembre, enviaran a porgar fum la possibilitat de sortir i entrar dels illencs en aquest període. I què passarà amb tots aquells que treballem fora i volem tornar per Pasqua per passar uns dies de vacacions amb la família? També ens hem de "fotre" com ja va passar per desembre?
Si tots els balears, en vista que hi ha un aeroport a cada illa, lluitéssim com els treballadors d'AENA per uns aeroport públics del Govern Balear, ja serien nostres. No ens podem fiar del que diuen Antich-Blanco. La meva enhorabona als treballadors d'AENA que son els únics que veuen a un futur ben pròxim uns aeroports privats o semi-privats, cars i menys segurs on primaran els beneficis que els usuaris-passatgers-companyies, on l'exemple mes clar es el nou hospital de Son Espases que al final dels trenta anys en pagarem tres d'hospitals. Que el capital privat no es sinònim de qualitat sino de treballadors mal pagats i al límit i usuaris emprenyats (mireu a les hemeroteques els aeroports de Londres, que per cert explota una empresa espanyola) on ara AENA pareix que funciona i no costa res a l'estat, hem de creure i pensar que qui posa doblers es per treure'n mes, no per que si. A tota vaga sempre hi haurà afectats ( quan es posen en vaga metges, mestres, fematers,...etc) però sino es ara que s'ha de lluitar per una AENA pública després quan sigui privatitzat serà pitjor.
Si tots els balears, en vista que hi ha un aeroport a cada illa, lluitéssim com els treballadors d'AENA per uns aeroport públics del Govern Balear, ja serien nostres. No ens podem fiar del que diuen Antich-Blanco. La meva enhorabona als treballadors d'AENA que son els únics que veuen a un futur ben pròxim uns aeroports privats o semi-privats, cars i menys segurs on primaran els beneficis que els usuaris-passatgers-companyies, on l'exemple mes clar es el nou hospital de Son Espases que al final dels trenta anys en pagarem tres d'hospitals. Que el capital privat no es sinònim de qualitat sino de treballadors mal pagats i al límit i usuaris emprenyats (mireu a les hemeroteques els aeroports de Londres, que per cert explota una empresa espanyola) on ara AENA pareix que funciona i no costa res a l'estat, hem de creure i pensar que qui posa doblers es per treure'n mes, no per que si. A tota vaga sempre hi haurà afectats ( quan es posen en vaga metges, mestres, fematers,...etc) però sino es ara que s'ha de lluitar per una AENA pública després quan sigui privatitzat serà pitjor.