El 'superheroi' és de nou a l'ull de l'huracà
La família Ruiz Mateos torna a marcar l'actualitat econòmica de l'Estat amb la fallida de deu de les empreses més importants del grup Nueva Rumasa
L'imperi de Ruiz Mateos fa aigües de nou i Rumasa torna a protagonitzar la vida econòmica de l'Estat. Si el 1983 Rumasa sortí a tots els diaris per l'expropiació de la qual fou objecte, ara Nueva Rumasa tornar a ser totes les portades després que deu de les empreses més importants del grup hagin demanat acollir-se a un preconcurs de creditors.
Nueva Rumasa inicià l'etapa el 1986, tres anys després que el Govern socialista de Felipe González expropiàs el hòlding empresarial que tenia 45.000 empleats i un entramat que generà pèrdues multimilionàries mitjançant artificis comptables. El conegut popularment com el "hòlding de l'abella" fou aixecat el 1961 per José María Ruiz-Mateos amb suport financer d'entitats estrangeres i recursos d'amics, i es convertí en un dels majors conglomerats empresarials de l'Estat, amb l'ajuda dels crèdits del Banc Atlàntic, integrat al grup. La inspecció de les autoritats econòmiques conclogué fa gairebé 28 anys amb el decret d'expropiació del grup, amb Miguel Boyer com a ministre d'Economia, amb qui l'empresari mantindria sonats enfrontaments públics.
A partir de 1986, la construcció del nou imperi empresarial es féu amb l'adquisició de petites companyies amb perspectives d'expansió, prop d'un centenar, de les quals cap no cotitza a la borsa i no estan constituïdes com a hòlding, ja que la societat de cartera, Nueva Rumasa, no actua com a matriu. Segons dades de la companyia, la societat està integrada ara per més de 100 empreses amb prop de 10.000 empleats directes i 6.000 d'indirectes, amb relacions comercials a 78 països i una facturació aproximada de 1.500 milions d'euros. Els dos fills de Ruiz Mateos, Zoilo i José María, en són el president i el conseller delegat, respectivament.
Nueva Rumasa disposa d'empreses que operen als sectors d'alimentació, de cellers i de begudes, de distribució, turístic, ramader i agrícola, a més d'empreses patrimonials. Entre les més conegudes figuren companyies d'alimentació com Dhul, Clesa, Trapa, Garvey i Royne, distribuïdores com Los Conejos i Immobiliàries Reunides. La família també és propietària del club de futbol Rayo Vallecano des de 1991, que presideix la seva dona, Teresa Rivero.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.