No feia fred, era mig pont i els escolars encara no havien començat les classes. Probablement tots aquests factors ajudaren a animar els carrers de Palma en el primer dia de rebaixes. Es tracta d'uns descomptes que, com ja és habitual des que començà la crisi, oferien articles a meitat del seu preu inicial amb l'objectiu de vendre el gran estoc que han acumulat molts establiments.
Tanmateix, sembla que l'afluència de públic que es veia ahir pel carrer no va ser suficient per als comerciants de Pimeco. I és que el 60% de botiguers adscrits a aquesta patronal del petit i mitjà comerç opinaren que en el primer dia de rebaixes, comparat amb el mateix dia de 2010, les vendes van ser pitjors. El 40% restant considerà que foren iguals. En qualsevol cas, en alguns establiments ahir dematí hi havia coes per pagar. Amb aquestes resultats, des de Pimeco sostenen que el comportament del primer dematí de rebaixes "és l'esperat" i que respon a "l'atonia generalitzada del comerç minorista".
En aquest sentit, la patronal que presideix Bernat Coll indica que aquest comportament respon a la debilitat de la demanda, l'origen de la qual es troba en l'escassa disponibilitat i capacitat de compra dels consumidors", tendència que s'ha manifestat al llarg del 2010.
De fet, El 46% dels comerciants d'aquesta entitat opina que les vendes per desembre van ser pitjors que les del mateix mes de l'any passat, tot i l'auge de les compres per les festes de Nadal.
En qualsevol cas, els botiguers de Palma indicaren que les vendes de la campanya de Nadal i Reis han caigut entre un 25 i un 30% respecte de l'any passat, unes dades que fan que els petits i mitjans establiments posin totes les expectatives en les rebaixes d'hivern per salvar els negocis. Així ho manifestà ahir dematí el president dels comerciants del carrer de Sant Miquel de Palma, Joan Binimelis, durant la presentació de la campanya de dinamització organitzada per l'Ajuntament de Palma precisament per incentivar les compres en els comerços de la ciutat.
Els grans, optimistes
Per contra, les grans superfícies preveuen que la campanya d'enguany serà millor que la de l'any passat i esperen que s'augmentin les vendes. Segons van indicar fonts d'aquests establiments, les rebaixes són especialment atractives pels "agressius descomptes que s'ofereixen des del primer dia", no només en tèxtil, sinó que afecten a molts altres departaments, com mobles, parament de llar, etc.
Per altra banda, unes 150 persones ja esperaven a les portes dels centres d'El Corte Inglés a Palma ahir dematí. Aquest establiment, però, preveu una major afluència aquest cap de setmana.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Qualsevol que vulgui, que faci la prova: anar a comprar el mateix article rebaixat que l'any passat (fàcil si són uns calçons o una camisa). Jo ho vaig fer un any, i d'unes rebaixes a les rebaixes de l'any anterior, el producte s'havia encarit un 20-25%.
Aquests com els hotelers, tot dolent, tot dolent i finalment la cosa va bé i s'omplen les butxaques com sempre. Au va, deixeu de fer-vos les victimes. No tenir uns beneficis enormes forma part de la crisi, queixar-se i veure la fi del món cada vegada que obres la boca, és ajudar a profundir la crisi.