TW
1

L'agència de qualificació Moody's ha posat en revisió el deute d'Espanya (Aa1) per a la seva possible rebaixa per la vulnerabilitat del país a les tensions que provoquen les seves necessitats de refinançament el 2011. Així mateix Moody's ha tingut en compte el possible augment de la ràtio d'endeutament pública pel cost de la recapitalització dels bancs que pot ser superior al previst, bé per poder afrontar el deteriorament d'actius més alts de l'esperat, o per mantenir la confiança dels mercats a l'engròs. També ha influït en aquesta decisió de possible rebaixa la preocupació per la capacitat del Govern espanyol per aconseguir la necessària millora sostenible i estructural de les finances en general a causa dels límits del control de l'Executiu sobre els comptes de les Comunitats Autònomes.

Moody's també ha col·locat la qualificació Aa1 de Fons d'Espanya de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) en revisió per a una possible rebaixa. Malgrat aquesta decisió Moody's no creu que la solvència d'Espanya sigui en perill, i tampoc no espera que el Govern hagi de recórrer al rescat previst per la Unió Europea (UE).

Moody's considera que els riscs esmentats són suficients per posar el deute d'Espanya en revisió per a la seva possible rebaixa, encara que posa èmfasi que veu Espanya com un país molt més fort que altres de la zona de l'euro, la qual cosa determina la puntuació significativament més alta per al sobirà espanyol.