El sector turístic a les Balears estudia quina fórmula jurídica adoptarà per reclamar la restitució dels danys a causa de la vaga de controladors aeris durant l'inici del pont de la Constitució. Es tracta d'unes accions legals que tindran el suport del Govern. Així ho anuncià ahir la presidenta de les agències de viatge (Aviba), Sylvia Riera, després d'una reunió que mantingué el sector amb la consellera de Turisme, Joana Barceló, i el director general de promoció Turística, Vicent Torres.
Les pèrdues del sector encara no s'han quantificat i dimarts es tornaran a reunir per xifrar tots els danys. També es posaran sobre la taula les mesures legals estudiades. En aquest sentit, la consellera Barceló explicà que els serveis jurídics de la comunitat, i també els de cada actor del sector turístic balear afectat, estudien "la fórmula més fàcil i més àgil possible" per aconseguir la restitució de les pèrdues ocasionades i per garantir "que això no torni a ocórrer".
Quant a la fórmula, Barceló indicà que "l'entramat legal és complex" i "allò important no és tant la forma com els resultats". Tanmateix, ara cal esperar per veure si la demanda s'interposa contra el controladors o contra AENA. "Tenim clar que cal arribar on faci falta per tenir la garantia que això no tornarà a passar", sentencià.
Per altra banda, el president de l'Associació Hotelera de Menorca (Ashome), Joan Melis, reiterà que hi haurà repercussions jurídiques "no només per la part econòmica, sinó per l'efecte que té" en la imatge de la destinació.
Promoció
Per aquesta raó, Barceló anuncià que en un moment en què comencen les contractacions amb vista al 2011, l'Executiu ha decidit llançar una campanya de promoció "extraordinària" per aconseguir que els turistes "confiïn" en el mercat turístic de les Illes llançant el missatge, a través de les oficines de Turespaña, que s'ha superat d'una manera "segura i estable" tot aquest problema lligat als controladors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.