Quin balanç feis d'aquest primer any de mandat?
Aquest primer any ha estat difícil a causa de la crisi econòmica, de manera que no hem pogut dur a terme tantes accions com hauríem volgut. Tanmateix, sí que hem continuat la tasca del centre de premsa, el programa d'hivern a Mallorca i el centre excursionista, en el qual hem augmentat el nombre de participants, entre altres accions. Això sí, ens hauria agradat dur a terme un nombre més elevat d'activitats, però el pressupost s'ha reduït gairebé a la meitat, atès que nosaltres treballam amb convenis amb l'Administració pública.
Quins objectius teniu amb vista als propers mesos?
Per ara, el que volem és continuar amb el centre de premsa, perquè consideram que és un sistema de publicitat molt efectiu pel cost relatiu que té. També estam pendents de reunir-nos amb la Conselleria de Turisme per veure quines acciones se subvencionaran i si volen que les facem nosaltres. D'altra banda, continuarem sent un fòrum d'opinió, un lobby turístic que defensarà els interessos de l'Illa. Estam compromesos amb el medi ambient, perquè l'entorn és un dels punts principals per al visitant.
Pel que fa als actes promocionals de les institucions públiques, què hi trobau a faltar?
Sobretot un pressupost més alt, perquè el d'altres comunitats és molt superior: fins a quatre o cinc vegades més. Després, també hi ha d'haver una bona distribució i no vull dir que nosaltres haguem de fer aquesta tasca, però sí que hi podem aportar els nostres coneixements. S'han de promocionar més elements que el sol i platja, com ara el golf, els congressos i convencions, el turisme i la nàutica. En aquest sentit, ens preocupa molt que el palau de congressos no estigui acabat l'any que ve. S'hauria de tranquil·litzar a tothom que hi estarà, perquè les convencions s'han de reservar amb molt de temps d'antelació.
Què en pensau, del conflicte entorn d'aquesta obra?
En aquesta qüestió ni hi entram ni en sortim, però sí que ens ha perjudicat quant al termini de l'obra. Això no obstant, esperam que el Govern es faci càrrec del projecte i cerqui la solució, ja que estic convençut que serà una gran obra i tindrà una gran repercussió per a aquest mercat a Mallorca.
Ens podeu explicar l'activitat del centre de premsa del Foment?
Té un poc més de 12 anys d'existència i l'objectiu principal és emetre notícies de caire positiu sobre Mallorca, basant-nos en la gastronomia, l'entorn, l'estil de vida... tot allò que suposi un valor afegit a l'Illa, més enllà de sol i platja. Cada mes s'emeten unes sis notícies mensuals en mitjans estrangers a partir dels quals els periodistes desenvolupen la notícia. El resultat és que cada any es publiquen uns 12.000 articles, més de la meitat dels quals prové del centre.
Després dels rumors sobre la desaparició del Foment, quin futur té la institució?
Si bé és cert que arran de la creació de la Fundació Turisme Mallorca se n'estudià la possibilitat, finalment es decidí que aquesta institució centenària havia de continuar. Nosaltres no volem gens de competència de promoció, sinó continuar col·laborant i amb la nostra independència.
Creis que la recuperació arribarà el 2011?
El que hem perdut serà difícil de recuperar, si més no a curt termini. També ens preocupa molt la competència de països emergents de fora de la zona euro, de manera que no hi podem competir en preus. Per això hem de promocionar els valors que tenim, com són la proximitat i la seguretat, a més del nostre valor artístic i arquitectònic.
Què manca per combatre l'estacionalitat?
Un pressupost millor i promocionar Mallorca a l'hivern, que no s'ha venut mai, i posar l'èmfasi en el turisme de golf i el de congressos. També és imprescindible que Palma esdevingui una ciutat viva els caps de setmana i estigui a l'altura de les ciutats europees turístiques.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.