Son Sant Joan durant la vaga de 2002. Avui es negocien els serveis minins d'EMT. | Arxiu
La reunió d'ahir entre representants del Ministeri de Foment i de CCOO i UGT per negociar els serveis mínims de transport de la vaga general del pròxim 29 de setembre acabà sense acord. Amb tot, Ministeri i sindicats van coincidir a assenyalar la voluntat i el marge d'acord que presenten ambdues parts i a indicar la intermodalitat entre diferents medis de transport i la circulació de trens de llarga distància com a principals punts de desavinça.
Això no obstant, les parts reprendran la negociació avui a primera hora, segons van indicar en acabar la trobada el secretari general de Transports, José Luis Cachafeiro, i els responsables de les Federacions de Transports de CCOO i UGT, Raúl Olmos i Eduardo Hernández, respectivament.
A la reunió, Foment i els sindicats van cercar un punt en comú entre les propostes de serveis essencials realitzades per ambdues parts. CCOO i UGT van presentar dilluns uns mínims que no inclouen vols internacionals ni la circulació de trens, llevat d'alguns de Rodalies. En canvi, el departament que dirigeix José Blanco va informar que el seu plantejament de serveis essencials inclou el 25% dels vols previstos, tant nacionals com internacionals, el 20% dels trens de llarga distància, inclosos els AVE, i entre el 25% i el 35% del servei de Rodalies.
L'objectiu de Foment és garantir un servei mínim de transport que permeti compatibilitzar el dret a la vaga amb el dret a la mobilitat dels ciutadans. Per part seva, els sindicats cerquen garantir aquests dos drets amb una oferta de serveis mínims global i intermodal, que tingui en compte el conjunt dels mitjans de transport i eviti duplicitats entre ells. Tanmateix, el Ministeri de Foment rebutja els serveis mínims proposats pels sindicats i reclama més vols i trens el pròxim 29 de setembre. Així, si els representants sindicals advoquen perquè no es realitzi ni un sol vol internacional, el Govern reclama que es compleixin almenys el 25% de les connexions. Foment ha elaborat la seva proposta a partir de l'ordre que es va dictar per a la vaga general de juny de 2002, quan ocupava la cartera Francisco Àlvarez-Cascos, que va ser avalada pels tribunals, però adaptada a l'actual "escenari de transport" d'Espanya.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.