Una aeronau sortint de l'aeroport d'Eivissa. | MARCO TORRES

TW
0

El Ministeri de Foment proposarà a través de la Llei de Pressupostos Generals un "mecanisme corrector" per millorar l'eficiència de les subvencions al transport aeri amb l'objectiu de continuar garantint el 50 per cent d'aquesta subvenció per als residents a les Canàries, les Balears i Ceuta i Melilla, encara que fixarà un límit a la tarifa. Durant la seva compareixença en la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats, el titular de Foment, José Blanco, ha indicat que aquest mecanisme s'articularà en l'àmbit del pla d'austeritat del seu departament, que comptarà amb 700 milions d'euros, davant els 500 milions d'euros anunciats la passada setmana, per salvar un total de 49 infraestructures. Blanco ha explicat que "s'establirà un límit a la tarifa subvencionable, de manera que una minoria, la que adquireix els bitllets més cars, no consumeixi un volum de recursos proporcionalment exagerat com ocorre en aquests moments". "No és raonable que se subvencioni el transport aeri en classe 'business'", ha apuntat.

En aquesta mateixa línia, ha assenyalat que a partir de setembre s'aprovarà una ordre ministerial per la qual es regiran les noves tarifes que aplicarà Ineco, enginyeria del Ministeri de Foment. Les noves tarifes baixaran un 14 per cent de mitjana i s'aplicaran amb efecte retroactiu des de l'1 de gener d'aquest any. D'aquesta forma, ha assegurat Blanco, es disminuirà la despesa realitzada per Foment en les encomandes que realitza l'empresa pública d'enginyeria de transport. Blanco ha destacat les reformes estructurals dutes a terme per Foment, com les de navegació aèria, o les del sistema portuari i aeroportuari, per millorar "l'eficiència i eficàcia" en la gestió del sistema de transports, amb "un estalvi molt important de costos". "És cert que encara tenim importants infraestructures pendents de finalitzar, com el tancament de corredors viaris i grans línies d'Alta Velocitat", ha reconegut Blanco, així com aspectes per corregir relacionats amb la intermodalitat, com el transport de mercaderies. No obstant això, va assegurar que Espanya és "al capdavant d'Europa" en dotació d'infraestructures de transport, malgrat ser la cinquena economia europea i pot competir amb qualsevol país europeu en dotació d'autovies i AU i en aeroports i ports.

Notícies relacionades

AENA i els controladors

D'altra banda, Blanco s'ha referit al principi acord assolit aquest mes entre AENA i els controladors, que ha qualificat de "positiu", en la mesura que suposa ratificar els avenços en l'eficiència del sistema de navegació aèria i dotar de certesa a la continuïtat del servei. "Estic convençut que aquest acord també apuntalarà la recuperació que estam observant als principals aeroports espanyols, a través de l'increment del tràfic aeri amb la conseqüent repercussió positiva del sector turístic", ha dit.