Les dades d'aquesta enquesta, que elabora el Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, assenyalen que el nombre de turistes estrangers que van visitar Espanya durant el primer trimestre va ser de 23 milions, la qual cosa suposa una baixada de l'1,8% respecte del mateix període de 2009.
A l'informe s'atribueix la minva en el volum de visitants al nigul de cendres causat per l'erupció del volcà islandès Eyjafjalljokull, que va obligar a tancar l'espai aeri europeu diversos dies, durant els quals l'afluència turística va caure un 13%.
El mes de juny, el nombre de visitants estrangers que varen arribar a Espanya va créixer un 1,7% (5,3 milions) respecte al mateix mes de 2009, la qual cosa implica el segon augment mensual consecutiu, ja que el maig es va registrar un increment d'un 1,1%.
Quant als quatre primers mercats emissors, les visites de britànics van caure un 12% (5,4 milions) entre gener i juny respecte del mateix període de 2009; les d'alemanys van baixar un 4,8% (4,03 milions); les de francesos van pujar un 2,3% (3,4 milions) i les d'italians van augmentar un 9,1% (1,5 milions).
En el rànquing els segueixen els holandesos (+0,6%, 951.623 visitants), els escandinaus (-1,7%, 1,6 milions), els portuguesos (-14,4%, 849.034), els belgues (+4,5%, 683.476), els suïssos (-11,5%, 479.666) i els irlandesos (-25,4%, 509.700).
Les arribades de la resta d'Europa van augmentar un 38,5%, fins a 1,8 milió de turistes i les dels Estats Units, en canvi, van baixar un 12,5%, fins als 446.833.
Els ingressos de visitants de la resta d'Amèrica es van incrementar un 5,7%, fins 609.919, i els de la resta del món van créixer un 38%, fins 772.680 turistes.
En el càlcul per comunitats autònomes, només Andalusia i les Canàries van registrar increments en el volum de turistes rebuts durant el primer semestre respecte al mateix període de l'any passat, amb un 1,4% (3,3 milions) i un 2,8% (4,1 milions), respectivament.
La resta de les territoris on s'efectua el càlcul estadístic va sofrir disminucions en l'afluència de visitants: Catalunya (-0,6%, 5,8 milions), País Valencià (-2,5, 2,2 milions), Madrid (-6,8%, 2,2 milions) i Illes Balears (-7,3%, 3,4 milions).
Segons l'informe, en la resta de les comunitats autònomes es va registrar un ingrés de turistes de 2 milions, la qual cosa suposa una baixada d'un 3,5%.
L'informe dóna compte que els turistes allotjats en hotels el juny van constituir el 68% del total, la qual cosa suposa un increment d'un 9,8% respecte del mateix mes de 2009.
Així mateix, l'allotjament no hoteler va baixar el juny un 10,3% respecte del mateix mes de l'any passat.
També es va observar una alça interanual d'un 10,6% en el volum de visitants que va usar paquets turístics per venir a Espanya el juny, i els que ho van fer sense paquet van descendir un 1,9%.
La utilització d'aeroports per visitar l'Estat va créixer el juny un 2,6% respecte al mateix mes de l'any passat, i, en canvi, la de carreteres va retrocedir un 2,5%.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.