L'Aliança per a l'Excel·lència Turística (Exceltur) apunta que els empresaris turístics de les Balears veuen la temporada d'estiu amb "moderat optimisme" i gairebé la meitat espera que les vendes siguin superiors a les de 2009, si bé això ve generat a partir d'ofertes. Aquest escenari fa pensar en l'escàs impacte sobre els ingressos i beneficis.
De fet, el 47,6% dels empresaris turístics de les Illes esperen arribar a nivells de vendes superiors a l'estiu del 2009. Tot i això, el baix impacte d'ingressos i la pujada generalitzada de costos reflecteix que encara el 59,8% dels empresaris de les Balears preveu un nou descens de beneficis. Així ho apunta Exceltur en les conclusions de les Balears en el darrer informe sobre la valoració turística del segon trimestre de l'any i les perspectives del tercer. S'apunta que aquest lleu optimisme d'afluència es basa en la dinàmica de reserves dels últims mesos, si bé la majoria s'han generat a partir d'ofertes per contractació anticipades, que s'estan allargant en el juliol.
A més, explica que Turquia i Egipte -amb un creixement del 10% i del 22% respectivament en el segon trimestre- tenen expectatives altes per a la temporada d'estiu, especialment en els mercats rellevants de les Illes. Això no obstant, Exceltur afirma que en temporada alta "es pot produir la irònica realitat" que l'augment de turistes esperats cap a Balears procedeixi de "l'overbooking i excés de demanda" que comença a desbordar aquestes destinacions competidores.
Sobre el segon trimestre de l'any, Exceltur defineix com a "preocupant" el balanç turístic, marcat per caigudes d'afluència, preus i rendibilitat empresarial respecte de la primavera del 2009, que, segons recorda l'organització, va ser "molt negatiu" per al sector. El lobby turístic entén així que el segon trimestre deixa de manifest que s'han tornat a intensificar els problemes del turisme balear, com és l'augment de l'estacionalitat i la circumstància que la temporada alta s'escurci de cada vegada més, com evidencia aquesta remuntada esperada en els mesos de juliol, agost i setembre.
Per tot això, Exceltur assegura que la situació actual requereix que Balears "assumeixi amb més ambició" el reposicionament integral de la seva oferta turística, per a la qual cosa la reforma de la Platja de Palma i l'aprovació de la normativa autonòmica d'impuls de renovació d'instal·lacions han de ser clau en una "nova etapa de revaloració de l'oferta turística de les Illes".
Més turistes a l'estiu a canvi de menys beneficis
Exceltur sosté que aquest augment pot provenir de l'overbooking de Turquia i Egipte en aquests mesos
Palma22/07/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.