Les baixes dels controladors han causat alteracions en el trànsit aeri. | Juan M. Espinosa
Mentre la normalitat torna a poc a poc als aeroports, no cessa la tensió entre controladors aeris i Ministeri de Foment. L'increment de baixes laborals d'aquests treballadors del Prat en els darrers dies, que ha provocat retards considerables en plena temporada turística, ha fet que el Govern central recorri a l'Exèrcit per habilitar controladors militars. Per part seva, el fiscal general de l'Estat, Cándido Conde-Pumpido, anuncià que la Fiscalia investigarà les baixes dels controladors aeris amb l'objectiu de "garantir que els desplaçaments dels ciutadans no es vegin afectats pels interessos d'una minoria".
Tanmanteix, els representants de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA), sindicat majoritari d'aquest col·lectiu laboral, garanteixen la seguretat dels vols i afirmen que no estan en vaga, "ni hi estarem", i que "no hi ha un torcebraç amb el Govern, ni hi serà". El president d'USCA, Camilo Cela, indicà ahir que el que no es pot garantir és la "puntualitat dels vols", perquè "som menys per a un major nombre d'operacions".
"Des de l'entrada en vigor fa cinc mesos del nou decret llei que regula el treball dels controladors, ha descendit el nombre de treballadors i estam cobrint més hores i descansant menys, la qual cosa ens genera més estrès", puntualitzà Cela. No obstant això, els representants del col·lectiu van indicar que "estam donant el mateix servei de seguretat, però volem deixar clar que és a costa de la nostra salut; estam treballant al límit".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
jrbs, cal remarcar que els controladors aeris francesos als que fas esment eren militars.
Està molt bé que llutin per una qualitat de vida que garanteixi la seguretat aeroportuària, però, perquè no se para tant d'esment en la capacitat de concentració d'un cirurgià de guàrdia 24 hores (o un intensivista per dir alguna altra especialitat mèdica...). És que la única manera de que facin cas a un col·lectiu profesional és mitjançant una vaga encoberta, un sindicat poderós. Perquè no fan com en medicina: aumentar el volum de profesionals i mantenir-los dividits perquè siguin més fàcilment manipulables (clar, el petit detall és el sindicat tan poderós que tenen!). Quina vergonya de sistema tenim!!
Espèr que s'en recordin de l'accident de Nantes, "merit" dels controladors aeris francesos. La visceralitat no es bona consellera, i el ministre Blanco n'està afectat. Desactivar els privilegis dels controladors s'havia de haver fet amb mes mà esquerra i amb el temps necessari. Aquesta p. visceralitat forastera!!!
A LA VOZ DE "AR" ME ATERRISSSSSEN TODOS EN FORMASSSION DE A DO!!!! Jjjjjjjjj..... biodramina i barco!!!!!
tropademoneasinutils... aixó sirá mes perillos que 10 volcans islandesos junts¡ qualsevol ment humana ben dotada, automaticament perd potencia i flexibilitat quant li posses uniforme(eintein?newton? o va esser en groucho marx?): marchen AR¡ a las torresdecontrol...¡¡ (pepiño ayay albariño, chacon,chacon, seterompio el tacón) ya sabeu, barco,barco,cotxo,cotxo
cony d qui.. dels barruts q es jubilen als 52 anys amb pagues de 170.000 euros i encara volen q siguin vitalicies. i quan les coses no van com ells volen, els peguen tots els mals, i els reve tota la tensio i la pressio d'una feina durisisima.. fa oi i rialles a parts iguals.. i mentre tant el betzol den ZP havent d treure l'ajud dels 400 euros xk no nhi ha ni 5 a la caixa....
Acomiadament de qui?... dels metges que han signat les baixes?... o estan posant en dubte la tasca de la medicina pública?