TW
0

La Conselleria de Turisme i Treball destina gairebé 11 milions d'euros als 335 cursos de formació que s'oferiran a les Illes a partir del pròxim mes d'agost. Es tracta d'un programa cofinançat pel Fons Social Europeu i del qual podran beneficiar-se unes 5.000 persones, preferentment en situació d'atur. La consellera del ram, Joana Barceló, va explicar que la de 2010-2011 és "la convocatòria més gran" en matèria de formació que ha realitzat el seu departament, que ha incrementat el pressupost un 11,9% respecte de l'edició anterior.

De fet, el nombre de cursos creix un 22,4%, les hores lectives totals augmenten un 19% i també es preveu que hi hagi un 22,3% més d'alumnes que participin en la convocatòria 2009-2010, que encara no ha conclòs. A més a més, el departament que dirigeix Barceló ha fet un esforç afegit per afavorir la participació en els cursos de gent en situació de desocupació de totes les Illes. A Formentera, on es faran per primera vegada, s'oferiran 5 accions formatives, mentre que a Mallorca seran 242, a Eivissa 53 i a Menorca 35.

Oferta formativa
L'oferta formativa està adaptada als requeriments i a les necessitats dels sectors o les activitats productives que actualment tenen la capacitat de dinamitzar el mercat de treball a les Balears. Per això, més de la meitat de les opcions (56,7%) està directament dirigida als anomenats "sectors prioritaris": turisme i hoteleria (35%), atenció a la dependència (28%) i tecnologies de la comunicació (9,5%), entre d'altres. "Hem de ser capaços d'enllaçar la demanda i l'oferta", va sentenciar la consellera Barceló sobre aquest tema.

Pel que fa al nivell formatiu, el 60% del pressupost s'ha destinat a accions adreçades a l'obtenció d'un certificat de professionalitat, el 30% al finançament d'especialitats formatives del fitxer estatal i el 10% restant a les matèries transversals (idiomes i informàtica). El director general del SOIB, Marcel·lí Fernández de Heredia, recalcà també que la majoria dels cursos d'aquesta convocatòria permeten atorgar titulacions oficials.