Elena Salgado fou fotografiada ahir en la reunió de l'Eurogrup a Brussel·les. | JULIEN WARNAND

TW
0

La Copa del Món de futbol que aixecà diumenge vespre Casillas millorarà l'autoestima i la percepció de l'Estat més enllà de les fronteres, però en cap cas no repercutirà directament en el Producte Interior Brut (PIB) segons els analistes. De fet, el 2006, quan es féu el Mundial d'Alemanya, el banc holandès ABN Amro realitzà un estudi que assegurava que el PIB del país guanyador es beneficiaria d'un creixement addicional del 0,7%, mentre que el del país perdedor es contrauria un 0,3%.

No obstant això, el mateix informe reconeixia que ni Alemanya, després de guanyar el campionat el 1974, ni l'Argentina, després de fer-ho el 1978, registraren augments del PIB. Per part seva, la vicepresidenta segona del Govern i ministra d'Economia, Elena Salgado, assegurà que la victòria "serà bona" per a la situació econòmica de l'Estat. "Jo crec que guanyar un mundial és una prova que quan ens proposam alguna cosa ho aconseguim i que, a més, creixem davant de les dificultats. Tot això és bo, dóna confiança en el nostre país, dins i fora, i també serà bo per al PIB", va dir Salgado. Tanmateix, la ministra reconegué que les previsions d'un creixement del 0,7% són "una mica exagerades".

D'altra banda, aquells consumidors que varen comprar productes amb l'opció de beneficiar-se de les promocions realitzades per moltes empreses si el combinat espanyol s'imposava en el Mundial de Sud-àfrica, com també els que varen invertir en productes vinculats a la victòria de la Roja, podran gaudir d'aquests guanys al llarg dels pròxims mesos.

Banesto, que va llançar al començament de l'any al mercat el dipòsit "Selecció", pagava inicialment amb aquest producte un interès del 3% TAE (Taxa Anual Equivalent), però ha pujat el 4% en imposar-se Espanya a la final de la Copa del Món, circumstància que suposarà per a l'entitat més de 10 milions d'euros. Per la seva part, la multinacional Carrefour bescanviarà, entre els dies 14 i 31 de juliol, els 10.000 vals per valor de 100 euros que va repartir entre els seus clients.