Descomptes previs
Tanmateix, són molts els comerços que ja oferien descomptes abans del 7 de juliol. És per aquest motiu que el Govern plantejarà en la propera reunió de la mesa sectorial de comerç canviar la data de l'inici de rebaixes d'estiu.
"Si bé és cert que és una competència de la Comunitat, la decisió final surt del consens de patronal i sindicats i resta de representants de la mesa de comerç", explicà la consellera. En aquest sentit, recordà que la decisió de començar les rebaixes més tard que a la resta de comunitats de l'Estat es va prendre en un altre moment, abans que començàs la crisi econòmica. "Aleshores tenia sentit, pel fet que Balears és un indret turístic, però ara l'escenari ha canviat", subratllà Vives, per qui "ens hem d'adaptar als canvis".
Conscient de la "dificultat" del sector comercial arran de l'actual conjuntura, l'objectiu de l'Executiu balear és "evitar les rebaixes encobertes" que aquests darrers dies s'han registrat en una gran majoria de comerços, grans i petits, de la nostra comunitat. "El que volem és que hi hagi una reflexió, perquè estam davant un nou escenari", indicà la consellera, qui remarcà que el seu departament cercarà el consens de la mesa a l'hora de fixar les dates dels descomptes.
Segons Francesca Vives, quan es decidí retardar l'inici d'aquesta campanya de preus baixos, anys enrere, ho considerà "una bona idea", però arran de l'actual escenari de crisi, en què el comerç, sobretot el petit i mitjà, "se n'ha ressentit", "seria bo que començassin com pertot".
Sector tocat
Enguany, el període de rebaixes s'ha iniciat amb descomptes del 50%, que arriben al 70% en alguns casos. Com bé indicà el representant de Pimeco, Jaume Ribera, el petit comerç està lluitant molt, assumint l'increment de l'IVA i intentant fer descomptes atractius". Acabaran el proper 7 de setembre.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A bones hores, cap de faves ! Quan el peis ja és venut, el posen a la venda.