TW
0

Entre els anys 2010 i 2020 es crearan a les Balears 169.000 ocupacions, de les quals un 80% serà per "reposició" i l'altre 20%, per generació neta de llocs de feina, això és, 35.000 noves places. Així ho manifestà ahir el director general de Planificació Estratègica del Govern, Llorenç Pou, durant la presentació de la monografia Una anàlisi de les ocupacions més dinàmiques a les Illes Balears en el període 2005-2009 -que recull l'Informe sobre el mercat de treball de les Illes Balears-, juntament amb la consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, i el director general de Treball, Iago Negueruela.

L'estudi analitza la contractació que s'ha registrat a l'Arxipèlag durant els darrers anys i, en aquest sentit, indica que metges, professionals del camp de l'educació, tècnics en electrònica i telecomunicacions i operadors d'equips de ràdio, televisió i telecomunicació són les professions més demanades a les Balears i en les quals hi ha més possibilitats de fer feina. Per sectors econòmics, un 38,5 per cent d'aquestes noves ocupacions s'ha generat en el sector de l'hoteleria i la restauració; un 11,7%, a l'educació; un 9,9%, en relació amb tasques artístiques, recreatives i d'entreteniment; un 9,9 per cent, en les activitats auxiliars i un 6,3 per cent en l'agregat d'altres serveis.

Contractació
D'altra banda, ahir també es presentaren les jornades informatives que durà a terme la Direcció General de Treball per explicar els ajuts a l'ocupació estable, que començaran la setmana vinent. Aquestes trobades tenen per objectiu explicar els detalls de la resolució de subvencions dirigida al foment de la contractació estable mitjançant ocupacions indefinides i de fixos discontinus, que disposa d'un pressupost d'1,2 milions d'euros.