En aquest context, la vicepresidenta segona del Govern i ministra d'Economia, Elena Salgado, confirmà ahir que Hisenda ha enviat un requeriment als titulars de 3.000 comptes a Suïssa. Amb aquest avís, l'Agència Tributària pretén que els contribuents regularitzin la seva situació fiscal amb una declaració extemporània en la qual hauran de pagar les quotes corresponents, com també els interessos i una sanció. Hisenda concedeix 15 dies als contribuents perquè actualitzin la seva situació i, si no hi ha resposta, se'ls obrirà una acta d'inspecció per si hi hagués delicte fiscal, la prescripció del qual és de 5 anys.
Per part seva, el banc privat HSBC Suïssa confirmà ahir que els seus clients espanyols han rebut les sol·licituds de l'Agència Tributària relatives als comptes que tenen a l'entitat. Així mateix, el banc reconegué haver rebut telefonades dels clients espanyols, "preocupats i molests", en els darrers dies per les cartes que els ha remès l'Agència Tributària, en les quals se'ls insta a aclarir la situació dels seus comptes bancaris en aquesta entitat helvètica. Per cert, és necessari disposar d'un mínim de 2 milions de dòlars (1,62 milions d'euros) en actius líquids per poder ser-hi titular d'un compte.
HSBC confirmà el 12 de març passat que el 2006 un exempleat de l'entitat robà dades d'uns 15.000 clients multimilionaris de la seva banca privada de Suïssa. Aquestes dades es lliuraren al Fisc francès que, segons sembla, les ha transmeses ara a les autoritats espanyoles. Tanmateix, un portaveu del Govern suís assegurà que "només en cas que es provi que ha existit un frau fiscal, les autoritats suïsses lliuraran a les espanyoles dades sobre els clients bancaris afectats".
D'altra banda, l'Organització Professional d'Inspectors d'Hisenda de l'Estat (HE) denuncià "l'escandalós tracte de favor" que, segons la seva opinió, s'està donant als presumptes defraudadors titulars de comptes opacs a Suïssa. En un comunicat, critica que l'Agència Tributària, en lloc d'haver iniciat inspeccions d'aquests contribuents o, en el seu cas, haver posat en coneixement del jutge els presumptes delictes comesos, "ha requerit" aquestes persones perquè presentin declaracions complementàries i "amb això evitin la seva responsabilitat penal".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Fa anys que els gestors i tècnics tributaris prediquen sobre el frau fiscal permanent, amb aquest govern i amb l'anterior, però encara no he escoltat ni un sol polític de tot l'arc institucional que els faci cas, i per això crec que tots els polítics a dreta i esquerra són igual i s'inclinen davant els poderosos.
Això només demostra la incompetència dels diferents Governs, els quals en són tan culpables com els evasors.
"Tendria més efecte no emetre doblers o fer funcionar a la màquina de fer doblers" Volia dir: " no fer funcionar la màquina de fer doblers"
Aquesta feina ès inútil. Gratar un parell de milions sobre 12800 milions per any del mercat negre balear per part del govern central ès un doi, només pot tenir influència sobre ciutadans ignorants. Tendria més efecte expulsar els treballadors extra-comunitaris. Tendria més efecte legalitzar la droga. Tendria més efecte suprimir la usura o l'interès bancari. Tendria més efecte no emetre doblers o fer funcionar a la màquina de fer doblers. Tendria més efecte que el govern central no gastàs un euro més del pressupost. Tendria més efecte no emetre deute pública.
Ja era hora!!! I perquè no s'ha fet aquesta feina avant???
¿Quants de doblers hi ha a els paradisos fiscals? ¿Quina cosa passaria si tots els doblers negres que tenen els ciutadans espanyols a els paradisos fiscals tornassin de una vegada?
20 a Suissa, altres a Andorra, Illes Caiman, Barbados, etc,etc,etc. i no contam les capses de Cola Cao!!!
Supòs que ara Hisenda gratarà més fort, ja que pel que tenc entès, això s'ha trobat en només un banc, i a Suïssa n'hi ha més que vaques, de bancs. Això voldria dir que si el govern volgués posar els mitjans que fan falta a Hisenda, amb el que es pot trobar pagaria els 15.500 mil.lions que es vol estalviar amb noslatres el cabrum: no farien falta ni retallades de sous ni en despesa social ni pujades d'IVA...i es podrien destinar doblers a activar l'economia,..clar que he dit 'si el govern volgués'!
Tinc curiositat per conèixer si de Ciutadella n'hi ha més d'un. Ja que hi havia molts nervis en determinades famílies. Un podria ser un gran amic d'en Jaume.
Correu, correu i amagau-vos rics defraudadors, insolidaris, hipòcrites... que ve el coco i vos menjarà!