TW
0

Antich i Barceló desenvoluparen ahir una jornada maratoniana de contactes amb els principals touroperadors russos que tenen relació amb les Balears. La trobada es realitza a la residència de l'ambaixador Juan Antonio March. Fruit d'aquests contactes, destinats a obrir el mercat rus, Antich escoltà molt i després anuncià la seva decisió: impulsar un conveni amb TO russos o d'altres nacionalitats que treballen a Moscou perquè promocionin l'Arxipèlag des del Bàltic fins a les estepes i des del Volga fins a Sibèria.

Rússia està cridat a ser el tercer mercat emissor de turistes després dels britànics i els alemanys. També, amb la col·laboració de Turespaña, el Govern finançarà dos becaris que treballin amb el mateix objectiu de la promoció dins Rússia. La reunió amb els empresaris russos donà fruits, sempre comptant amb una dotzena de representants d'empreses hoteleres illenques encapçalades per Pere Horrach. Però s'ha de comencar des de baix. Per exemple, en sortir de la trobada, Natalia Vorobieva, directora general del TO Natalie Tours, afirmà que "allò més important és que els russos sàpiguen que les Balears existeixen i les puguin trobar a un mapa. De moment, només una minoria ho sap i hi viatja".

Antich baralla diferets fórmules per promocionar el país. Una seria intentar entrar dins el mercat emissor amb productes audiovisuals. "Tenim moltíssims programes documentals fets per les nostres televisions i productores que hem d'intentar que tinguin sortida allà on sigui possible", digué.

"El president ha parlat poc i ha escoltat molt", indicà Natalia Vorovieva, per la qual "Mallorca i l'Arxipèlag tenen molts atractius". En el mateix sentit s'expressaren caps d'altres TO, com Elena Pescova, de VKO, i Elena Sadkova, de Neva. Així mateix, ho feren els representants de TUI, que tenen una gran implantació a Rússia. De fet, el gran competidor d'Espanya i de les Balears és ara Turquia, que atreu en l'actualitat dos milions i mig de russos.

Una destinació assequible
En l'actualitat les Balears són una destinació assequible per als russos. Una setmana a un hotel de tres estrelles de l'Arxipèlag els costa 720 euros de mitjana. Si l'hotel és de quatre, val uns 960 euros. Tanmateix, el turista rus vol ofertes atractives. Li agrada molt l'oferta cultural i també l'esportiva. El segment més alt no amaga la seva atracció pel golf. A més volen moltes botigues amb productes de marca. De fet, Moscou n'està ple. Les millors marques del món, sobretot de roba, es poden trobar a la mateixa plaça Roja, just davant del Mausoleu de Lenin, a l'edifici dels antics magatzems estatals de l'època d'Stalin i Breznev, que ara es disputen les multinacionals. També els magatzems Zara són a diferents indrets de la ciutat competint amb els grans productes americans i europeus. Aquest glamur consumista, barrejat amb monuments de tot tipus i edificis singulars, és l'estil que impera ara a Moscou.

Regals d'Antich
El president s'ha presentat a Moscou amb un regal especial per als VIP amb els quals s'ha entrevistat. Es tracta d'una botella magnum de vi amb l'emblema de solidaritat amb l'Amazònia. La capsa està feta a partir d'obres de quatre artistes illencs: Menéndez Rojas, Xaco Fabré, Biel Bover i Maria Antònia Mir. Aquestes botelles han passejat per tot Moscou. Fins i tot ahir s'entrevistaren amb Máxim Travnikov, viceministre de Desenvolupament Regional a la seu del seu Ministeri. Analitzaren l'any de Rússia i Espanya, que se celebrarà l'any que ve, i les possibilitats d'establir tasques conjuntes entre aquest Ministeri i el Govern balear.

Avui continuarà l'intens programa d'actes. Antich dorm a la residéncia de l'ambaixador March, un palau neoclàssic que recorda les novel·les de Tolstoi, al barri de l'Arbat. L'ambaixador està tot el dia al seu servei.