El president Francesc Antich i la consellera Joana Barceló amb Vladimir Vadimovich Kagener, director general de Tez Tour. | Caib.

TW
0

El president del Govern, Francesc Antich, ha assegurat avui a Moscou que les Balears faran "un sobreesforç" per captar una quota important del mercat turístic rus, el tercer en importància de la Mediterrània després de l'anglès i l'alemany, i l'únic que està registrant increments rellevants en l'actualitat.

Antich i la consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, es troben a Moscou, on s'han reunit amb majoristes de viatges i es reuniran també amb companyies aèries i on el president ha afirmat que el rus "serà el tercer mercat de la Mediterrània i per tant Balears ha de jugar amb tota la seva potència", segons ha informat el Govern en un comunicat.

"Balears és molt coneguda al mercat anglès i en l'alemany, on tenim un potencial importantíssim, però al mercat rus no som coneguts i cal fer un sobreesforç des de les Balears perquè estam convençuts que aquest serà el tercer gran mercat de la Mediterrània", ha afirmat Antich.

El president ha assenyalat que el creixement del mercat rus ja s'apreciarà en aquesta temporada, però ha augurat que sobretot serà a partir de la pròxima: "li don molta importància al seu potencial a mitjà termini", ha assenyalat

El president balear ha explicat que en la reunió amb responsables dels turoperadores Tez Tour, TT-VKO, Neva i Natalie Tours, se'ls han plantejat diverses línies de treball com la firma de convenis bianuals per realitzar actuacions conjuntes de promoció i per intensificar el coneixement de les Balears a Rússia, que es formalitzaran a partir de setembre.

El Govern promourà també una millora de les connexions aèries entre les Balears i Rússia pel que les autoritats de les illes es reuneixen demà amb representants de la companyia Sibèria Airlines, que en breu començarà a operar un vol regular els divendres.

L'executiu ha informat que les reunions amb els majoristes de viatges han permès constatar que, malgrat la crisi, el mercat rus és l'únic que en l'actualitat registra increments importants, fins a l'extrem que els majoristes preveuen que es converteixi en el tercer en importància per a la Mediterrània.

El perfil del turista rus és d'un poder adquisitiu important, sensible a atractius culturals, que repeteix les destinacions i realitza llargues estades d'entre 12 i 15 dies. Balears s'aprecia com una destinació eminentment familiar i molt atractiva, segons han assenyalat les empreses del sector en les reunions amb les autoritats de les illes.

El president ha assenyalat la necessitat de realitzar un sobreesforç i emprendre una estratègia conjunta de promoció, davant les bones perspectives de creixement del mercat rus.

Antich ha anunciat a més que pròximament es firmarà un conveni amb Turespanya per posar una antena balear pròpia a les oficines de Turespanya a Moscou, perquè la presència de les illes sigui constant en la delegació.

També s'estan duent a terme contactes perquè es millori l'obtenció dels visats i facilitar l'arribada de visitants russos.

Antich ha subratllat també la importància que tindrà per a les Balears la celebració l'any pròxim de l'any "Espanya a Rússia, Rússia a Espanya", com a plataforma per donar a conèixer les illes.

A més de les reunions d'Antich i Barceló amb els majoristes de viatges, paral·lelament hi ha hagut encontres de treball en l'ambaixada d'Espanya a Moscou per part dels presidents de les associacions hoteleres de Mallorca i Menorca amb els professionals russos del sector turístic.