El futur espai inclourà una zona comercial. | Ferran Aguiló - Teresa Ayuga.

TW
0

El director de l'aeroport de Palma, Nemesio Suárez, indicà ahir que després de la inauguració del nou dic hub -centre de distribució de trànsit- "ja estam en disposició de competir amb altres hub europeus, principalment amb el de Düsseldorf, amb l'objectiu clar de programar des de Son Sant Joan vols de llarga distància al Carib, l'Àsia i l'Àfrica. Dins aquesta estratègia, Air Berlin és una peça clau per a AENA".

Suárez explicà que Son Sant Joan té la infraestructura ideal per "afrontar aquest projecte amb garanties, per al qual farem tots els esforços necessaris, perquè des d'AENA pensam que és viable. Mallorca pot ser generadora de trànsit cap al Carib, perquè se'n pot canalitzar la demanda des de Palma. A més, esperam que les companyies britàniques també hi puguin tenir un hub, per a la qual cosa el comitè de rutes aèries serà fonamental."

Després d'una setmana en funcionament d'aquest nou espai, el director de l'aeroport revelà que AENA durà a terme una inversió de 8 milions d'euros per construir una nova zona comercial al dic esmentat. "Aquesta futura àrea tindrà una superfície de 6.500 metres quadrats en els quals s'instal·laran botigues enfocades als perfils alemany i espanyol i, per això, hi haurà grans establiments de roba -Zara, Mango, etc.- i una oferta de restauració de qualitat. També es preveu incloure-hi una sala VIP, de nom Eivissa, que serà de 900 metres quadrats. Tot això serà operatiu per maig de 2011", manifestà.

Suárez assenyalà que Son Sant Joan acabarà l'any amb un augment del 5% de passatgers (1.200.000 més que el 2009) i que té les mateixes taxes i bonificacions que els aeroports canaris, amb un descompte del 30%, "cosa que ens fa més competitius que Barajas i el Prat en matèria comercial", aclarí.