Divendres els sindicats de Balears ja van dur a terme la primera protesta. | Teresa Ayuga
Els sindicats van decidir ahir ajornar la vaga general prevista al sector públic per al pròxim 2 de juny a dia 8 del mateix mes, després que els representants de les federacions del sector públic CCOO, UGT i CSI-CSIF mantinguessin una reunió. Pel que sembla, la decisió de retardar l'aturada ve propiciada per l'espera que el Govern concreti en el Consell de Ministres de dijous les retallades i per la reunió de la mesa de la Funció Pública.
"És una qüestió de terminis", indicà el secretari de formació de CSI-CSIF, Miguel Borra, abans d'explicar que els sindicats esperen, per exemple, que s'aclareixi "a qui afectarà realment" la mesura i si també s'aplicarà en les empreses públiques.
I és que, de moment, més enllà de l'anunci del president Zapatero en el Congrés, l'única informació que ha transcendit és que la rebaixa salarial del 5% per als treballadors públics no afectarà els empleats del sector empresarial estatal, ja que estan subjectes a la negociació col·lectiva. Així ho indicà la vicepresidenta primera, Fernández de la Vega. Tanmateix, els col·lectius van explicar que la decisió de retardar la vaga respon també a la demora de la convocatòria de la mesa general de la negociació de les administracions públiques. "Tot això afecta els terminis legals de les convocatòries de vaga", van afirmar.
Mobilitzacions
A més, les organitzacions sindicals acordaren mobilitzacions conjuntes per al proper 20 de maig en totes les delegacions i subdelegacions del Govern arreu de l'Estat. Així mateix, iniciaran una recollida de firmes per lliurar-les tant al Congrés com a les delegacions del Govern de les comunitats.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per a Jaume Mestre: Si hi ha 4 milions d'aturats i encara no s'han movilitzat és perquè aquesta gent està fent feina en negre a més de cobrar ajudes. Si no, ja s'hagués armat un cristo.
Pel sou del funcionaris si que volen sortir al carrer emperò perls més de 4.000.000 d'aturats encara les esperam. No són uns venuts, són uns esclaus.
Els Sindicats ja tenen por de perdre les seves subvencions. Estan ben venuts.