Tot i l'increment de desocupats registrat el 2009, allò cert és que les probabilitats de sortir de l'atur han augmentat considerablement, especialment des del maig. Així ho posa de manifest un informe de l'Observatori de Treball de la Conselleria de Treball i Formació, segons el qual des de maig de l'any passat el nombre de persones que han trobat feina ha pujat un 27,3% en comparació amb el període comprès entre maig i desembre de 2008.
Segons l'estudi, s'ha passat d'una mitjana mensual de 3.884 desocupats que han trobat feina en el segon semestre del 2008 a 4.948 persones en el mateix període de 2009. Aquest valor mitjà de prop de 5.000 persones que han sortit de l'atur extrapolat a tot l'any haurà implicat que al voltant de 60.000 persones hagin pogut sortir en algun moment de l'atur i hagin estat contractades. Segons posa de manifest el treball, aquesta xifra equivaldria a dues terceres parts del total de la població aturada i explicaria que la desocupació de llarga durada de les Illes Balears sigui significativament inferior en comparació amb la situació del conjunt de l'Estat espanyol.
Per illes, en tots els casos es produeix un increment de la xifra de desocupats que troben una feina. Així, d'ençà del mes de maig de 2009 la mitjana mensual d'aturats que han estat contractats ha pujat un 28,5% a Mallorca, (de 2.876 persones a 3.698), un 22,8% a Menorca, (de 412 persones a 588), i un 24,8% a les Pitiüses, (de 585 persones a 730).
Perfil
Per col·lectius sociodemogràfics, s'observa que l'edat i la durada de la situació de desocupació són els principals determinants de la probabilitat de sortir de l'atur. El perfil de les persones aturades més procliu a obtenir una feina és aquell col·lectiu de fins a 45 anys i que fa menys de 6 mesos que són en situació d'atur. Amb referència a l'àmbit formatiu, l'estudi indica que "no se n'observa un patró clar". Així, el grup d'individus sense estudis és el que presenta més probabilitat de passar a estar ocupat (13,%). Els altres dos grups amb un major percentatge són el dels individus amb estudis de secundària obligatòria i el de postobligatòria. En canvi, les persones amb estudis universitaris tenen una probabilitat més baixa de trobar feina tant respecte dels dos grups anteriors com d'aquells individus sense estudis.
Les possibilitats de trobar feina, a l'alça
El nombre de desocupats que aconsegueixen un contracte laboral ha augmentat prop del 30% des de maig de 2009
Palma05/04/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.