AppleMark | Ferran Aguiló

TW
0

Els grups turístics TUI, Thomas Cook, Rewe i Altours deixaren ahir molt clar al Govern i al sector turístic illenc a l'estand de les Balears a la fira ITB de Berlín quina serà la seva estratègia amb vista a la temporada d'estiu: ofertes de tot tipus, descomptes de preus, tot inclòs, i vendes de reserves de darrera hora. L'objectiu: aconseguir que el mercat alemany creixi a la nostra comunitat. Amb uns previsions de lleu recuperació d'aquest mercat, els quatre grups turístics confirmaren que, encara que les vendes són per davall de les de l'any passat, "mantindrem les quotes de places d'avió i llits contractats, perquè pensam que l'actual situació de vendes està remuntant i el mercat alemany tindrà una evolució positiva cap a Balears el 2010.

Tanmateix, s'haurà de recórrer als incentius comercials de tot tipus per animar la venda de reserves", assenyalaren els representants d'aquests grups en el tradicional encontre que amb motiu de la fira realitzen els touroperadores a l'estand de Balears per donar a conèixer els seus pronòstics. El president Francesc Antich va valorar de manera positiva les previsions optimistes dels touroperadores, tot i que avui, amb motiu del Dia de Balears, farà una anàlisi més profunda de l'actual conjuntura turística.

Prudència

"Amb la prudència que es requereix en aquests moments, està clar que hi ha tendències que indiquen que anam cap a una recuperació del mercat alemany. Hem demanat col·laboració a tots els touroperadores i el Govern farà el mateix. Volem aprofitar la nostra presència a Berlín durant aquests dies per oferir la nostra disponibilitat a tots els majoristes de viatges alemanys per donar la millor cobertura al principal client turístic de Balears".

El president de TUI-Alemanya, Volker Böttcher, va valorar l'actitud positiva del Govern de col·laborar-hi i va afirmar que l'estiu 2010 "haurà de vendre's amb esforços addicionals per millorar la comercialització de reserves turístiques cap a totes les illes. Tots haurem de fer esforços, però està clar que en determinats moments caldrà prendre mesures específiques per dinamitzar les vendes de reserves a Balears, ja que la competència per a l'estiu serà molt forta".

El representant de Thomas Cook, Michael Tenzer, anà encara més enllà i indicà que "el tot inclòs té en les famílies el principal protagonista i Mallorca té una oportunitat per adaptar-se a aquest producte i implementar-lo amb oferta de restauració fora dels hotels.