El Departament de Transport dels Estats Units ha atorgat finalment l'"aprovació provisional" a l'acord entre Iberia, British Airways i American Airlines, la qual cosa implica que els concedeix la immunitat antimonopoli. D'aquesta manera, les tres empreses aèries podran operar de manera conjunta en vols entre Europa i l'Amèrica del Nord, encara que hi mantindran la independència jurídica. American Airlines explicà ahir en un comunicat que aquest vistiplau del Govern nord-americà suposa "una passa important" per als tres membres de l'aliança One Worlds -American Airlines, Iberia i British Airways- per "cooperar i competir més efectivament amb altres unions del mateix tipus, com ara Star Alliance i SkyTeam".
A més, la companyia americana explica que així podran oferir un accés i una connexió millors amb més de 400 destinacions i que la seva unió es podrà estendre en el futur a més trajectes. Iberia i Bristish Airways, que han confirmat la fusió i ja la preparen, i American Airlines han demanat permís a Brussel·les i a Washington per desenvolupar una entesa comercial i operativa. Fins ara, la Comissió Europea veia impediments greus per autoritzar aquesta operació, perquè trobava que hi havia problemes de competència en almenys set rutes als Estats Units i a Europa.
L'acord preveu la coordinació de les activitats comercials, operatives i de màrqueting en els viatges transatlàntics, de manera especial en els vols que uneixen els països de la Unió Europea i els de l'Amèrica del Nord. Les tres aerolínies en volen gestionar conjuntament els horaris, la capacitat i la fixació de preus i compartir els ingressos de les rutes entre el Canadà, Mèxic, els EUA i Puerto Rico; i entre els estats membres de la UE, Suïssa i Noruega.
Ara bé, la iniciativa no ha agradat a segons qui. El vistiplau de l'Administració nord-americana a la fusió "és una puntada de peu al barram" dels consumidors, afirmava ahir el president de Virgin Atlantic, Richard Branson, perquè milions de viatgers transatlàntics se'n veuran afectats negativament i seran els qui en pagaran el preu durant els pròxims anys.
Segons puntualitzà abans de conèixer la decisió de l'àrea de Transport, "el Departament de Justícia, és a dir els experts en assumptes de competència, ha demanat mesures estrictes per protegir l'interès públic, perquè l'aliança danyaria de manera flagrant la competència i els consumidors."Ara, el Departament de Transport dels Estats Units obrirà un període de consultes de 60 dies després del qual haurà d'afirmar, definitivament, si l'aliança és legal d'acord amb les lleis de garantia de la competència.
EUA autoritza l'aliança d'Iberia, British Airways i American Airlines
Amb l'acord, les tres companyies podran operar de manera conjunta en vols entre Europa i l'Amèrica del Nord, encara que hi mantindran la independència jurídica
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.