Comissions Obreres tragué ahir el múscul sindical. I és que la visita d'Ignacio Fernández Toxo, secretari general de la central, congregà centenars de delegats i militants en una inesperat míting. Sota les consignes "Ni retallada en la protecció social, ni retard en la jubilació", el teatre sindical de CCOO s'omplí de gom a gom. Si els assistents hi esperaven un discurs provocatiu, en sortiren contents, ben contents. "El Govern de Zapatero només pega bandades!", començà Toxo. "El juliol es negaven a acceptar les mateixes propostes retrògrades que ara duran a rang de llei".
Segons Toxo, el PSOE ha virat en l'estratègia "i ens negam absolutament a acceptar qualsevol reforma que superi els 65 anys en la jubilació". De fet, CCOO defensa una jubilació flexible, "de manera que existeixi l'anticipada per a determinats treballadors físics, i allargar la vida laboral per a aquell que pugui i vulgui". És ben senzill: cadascú decideix per ell mateix. Toxo aconseguí l'aplaudiment dels presents en denunciar que "un obrer de 60 anys no pot estar penjat d'una bastida, tirat a l'intempèrie". Fou llavors quan una dona cridà:
-Que hi pugi Zapatero!
Toxo, tranquil, contestà:
-El que hem de fer és baixar de la bastida aquells que estan en pitjors condicions.
El líder de CCOO també avisà contra les temptacions de modificar la filosofia que regeix el sistema públic de pensions. "Si existeix una entitat que funciona bé a l'Estat, aquesta és la Seguretat Social".
Toxo, amb un discurs més proper al del professor d'Economia que no al del sindicalista, explicà que el problema no és la despesa en pensions, ja que encara hi ha un cost de 2.000 milions d'euros immobilitzats. A la fi, però, li sortí la vena amenaçadora: "Estam disposats a negociar, però hi ha uns límits que no es poden traspassar". Si es creua aquesta línia imaginària i roja, "arribarem fins on faci falta". Vaga general? "Encara no és el moment". La descarten, idò? "No ens agradaria arribar-hi". Així que la classe treballadora, per ara, tan sols sortirà en manifestacions a final de febrer.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.