La construcció recula als nivells de 1993
La caiguda del sector ha estat tan brusca, que en un sol any, el 2008, va retrocedir fins als valors dels anys centrals de la recessió de principi dels noranta, tal com indica la memòria del CES
Palma23/11/09 0:00
Ha estat un dels motors de creixement en l'època d'expansió econòmica i en l'època de crisi ha estat dels que més han baixat, fins al punt que durant el segon trimestre d'enguany el sector de la construcció presenta una davallada interanual del -9,2% en el valor afegit brut, tal com es desprèn del darrer informe de conjuntura econòmica del Govern. Els precedents més pròxims d'aquesta situació es troben en la recessió de 1990-1993 i la memòria de 2008 del Consell Econòmic i Social (CES) sosté que "tot i les similituds, en la recessió de principi dels anys noranta l'ajust va ser menys intens que el d'ara".
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És que hauria de recular als temps dels foners. Potser llavors aniríem millor!
Fou un error de estratègia, no haver previst que a partir dels anys 1990 se entrava cap a sa decadència de sa regió, Mallorca. Així ès sa història hi ha períodes de hegemonia i altres de decadència. Per si no ho saben, Mallorca abans dels anys 1870 era sa regió més deprimida i sa darrera de s'estat espanyol. La millor època de Mallorca fou entre 1870 i 1930, i la segona època millor entre 1931-1990. Ara li pertoca esser una regió que va en decadència. Només basta anar pes carrer per sebre que Mallorca ja ès tercer món.
....Aixo comence a anar be
Que no sa preocupin les constructores que ara vindran els del Bloc a destruir llevant amb el seu tram i podran continuar asfaltant Mallorca,
Si per jo fos, recularia fins a principis de segle passat. Mal se´n vagin a pondre tots ets especuladors i es polítics que ho han permés. Llàstima que ja no se pugui fer res. Només mos queda s´alternativa d´una epidèmia a nivell mundial que extermini un 75% de sa plaga humana.