TW
0

Fins a 3,2 milions d'euros destinarà la Fundació Mallorca Turisme a la promoció de l'Illa com a destinació l'any 2010, "especialment centrada a arribar al client final, més que en la participació en fires turístiques", assenyalà la consellera insular de Promoció Econòmica i Turisme del Consell, i vicepresidenta de la Fundació, Isabel Oliver.
Després de la segona sessió ordinària d'aquesta entitat, que presideix Francina Armengol i que també és integrada per Ibatur, Foment del Turisme, la Federació Hotelera de Mallorca i la Cambra de Comerç, el president de la FEHM, Antoni Horrach, n'exercí ahir de portaveu i explicà el pla d'actuacions promocionals que s'aprovà en la reunió.

D'aquesta manera, Horrach indicà que, del pressupost previst per a propaganda, "el 80% es dedicarà a mercats emergents". Així, fins a 2,5 milions d'euros seran per popularitzar Mallorca en llocs com els països nòrdics, Rússia, Polònia, Irlanda, el Benelux, França, Itàlia i Portugal, mentre que els 700.000 euros restants de la quantitat per a promoció s'invertiran en els mercats consolidats, que són Alemanya, la Gran Bretanya i l'Estat espanyol. A més, l'empresari assenyalà que hi ha una altra partida, d'1,5 milions, prevista per signar convenis "per fer créixer els doblers", per exemple amb Turespaña.

Així mateix, el president de la FEHM es mostrà satisfet que "a la fi, Mallorca tindrà una promoció específica i no en el conjunt de les Balears", i també perquè "amb aquesta fundació, el sector privat i el públic feim feina colze a colze". En aquest sentit, va qualificar el repte "d'històric" i va recalcar el fet que "allò important és que hem de treballar procurant no solapar-nos en les nostres tasques". Per la seva banda, la directora de la Fundació, Maria del Mar Suau, es mostrà il·lusionada amb el nou projecte, que "s'anirà consolidant durant 2010".

Respecte dels organismes d'aquesta classe que hi ha a Menorca i a Eivissa, els assistents coincidiren a assenyalar que "la gran diferència és que, des del principi, en aquest hi ha sector públic i privat". Quant a la pervivència d'una entitat centenària com el Foment del Turisme, cap dels membres de la Fundació no en posà en dubte la continuïtat i Oliver indicà que "en cap cas no em consta que hi hagi negociacions per establir la nostra seu a la seu del Foment" i afegí que "esper que les relacions entre les dues institucions siguin excel·lents".