En un comunicat, Faconauto ha informat que aquesta tendència a la baixa s'ha intensificat des de la posada en marxa del Pla 2000E, a finals de maig i, en aquesta línia, ha assenyalat que entre juny i octubre, comprar-se un cotxe ha resultat un 4 per cent més barat a Espanya, de manera que, en el que va d'any, el preu mig dels vehicles se situa en els 20.072 euros, un 4,75 per cent menys que el 2008.
D'altra banda, afegeix que una altra conseqüència que ha implicat el pla d'incentius del Govern central és un augment important de les promocions als concessionaris, ja que l'octubre aquestes han augmentat un 18 per cent, respecte al mateix mes de l'any passat, fins als 2.528 euros per cotxe.
Així mateix, ha apuntat que aquest indicador acumula també un 18 per cent de pujada el 2009, amb la qual cosa la promoció mitjana es queda en els 2.405 euros entre gener i novembre. "Els concessionaris ens hem compromès des del principi amb el Pla 2000E, i bona prova d'això és aquest esforç promocional que estam fent per fer encara més atractius els compradors l'adquisició del seu vehicle", comenta el president de Faconauto, Antonio Romero-Haupold.
Tanmateix, considera que tant la baixada de preus, com el nivell de les promocions "no és sostenible per als concessionaris", ja que "juguen amb marges molt estrets". A més, ha indicat que ambdues situacions estan provocant que el valor afegit dels vehicles venuts a Espanya "hagi baixat considerablement".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si es preu mitjà de un cotxo ès de 20.000 euros, se pot obligar a que cada cotxo tengui un aparcament. Si se disposa de 20.000 euros se pot comprar un cotxo de manco 10.000 euros i un aparcament de duració il·limitada per sa compra des primer cotxo. En cinc any Palma podria disposar de més de 400.000 aparcaments particulars. Es segon cotxo, una vegada donat de baixa es primer, el podria comprar de 20.000 euros o més.