TW
0

Confiança en la força empresarial, la innovació, la internacionalització i la remodelació són alguns dels reptes que els responsables de les principals marques turístiques van apuntar com a mesures per sortir de l'actual situació de crisi. En una taula rodona moderada pel president de l'ACH, Aurelio Vázquez; el president de Soltur, Pablo Piñero; el copresident del Grup Barceló, Simón Pedro Barceló; el vicepresident executiu de Sol Meliá, Gabriel Escarrer; i el conseller delegat d'Orizonia, Gabriel Subías, van analitzar les fortaleses i les debilitats del sector turístic en el marc de la jornada que tinguél lloc ahir al centre convencions del Meliá Victoria, "El sector turístic en estat pur".

Durant la intervenció, Piñero remarcà la necessitat d'ajudar les petites i mitjanes empreses, "les grans perjudicades" per l'actual situació. Per part seva, Barceló recordà que si els empresaris "vàrem ser claus per solucionar la crisi de l'any 1993, creant 7 milions de llocs de feina, ara hi tornarem a jugar un paper fonamental". D'altra banda, Escarrer va apuntar "l'obertura de noves destinacions emissores, la internacionalització, les innovacions tecnològiques i el producte" com a principals reptes. Finalment, Subías parlà de crisi de "caràcter estructural" en el cas de Balears i destacà "la manca d'un pacte per reconvertir-ne l'indret amb la millora del servei i la implicació de tot el sector".

Noves tecnologies

La importància de les noves tecnologies pel que fa al turisme va centrar la segona taula rodona en la qual els ponents van constatar "un canvi de model en el comportament d'un consumidor que ara està molt més informat i que, en conseqüència, és molt més exigent".

Per acabar, en la tercera ponència de la jornada es varen analitzar els mercats emissors més importants. Manuel Butler, director de l'Oficina espanyola de turisme a Berlín, va destacar "la gran incertesa" pel que fa a les reserves, que de cada vegada són "més de darrera hora".