Del preu total de venda, 1.455 milions de lliures (1.599 milions d'euros) es rebran al comptat, mentre que fins a 55 milions de lliures (60,38 milions d'euros) estaran condicionats a la consecució de determinats paràmetres operatius i financers, entre ells al tràfic futur a l'aeroport londinenc.
Segons ha explicat el gestor britànic d'aeroports, els ingressos per aquesta operació seran destinats primordialment a reduir el seu actual deute, millorant la seva fortalesa financera.
Així mateix, l'operació suposarà un impacte negatiu de 142 milions d'euros en el compte de pèrdues i guanys consolidat de Ferrovial, segons ha informat avui el grup de construcció, serveis i infraestructures la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
L'efectivitat de l'operació està condicionada a l'autorització per part de les autoritats europees en matèria de competència, així com a l'acabament d'un procés de consulta pública de quinze dies de durada instat per la Comissió de Competència del Regne Unit a què se sotmet el compromís assumit pels compradors en relació amb futures transaccions sobre l'actiu.
L'operació es tancarà previsiblement el pròxim 3 de desembre, més d'un any després que BAA la posàs en marxa el setembre de 2008.
El conseller delegat de BAA, Colin Matthews, ha assegurat avui que Gatwick i el seu personal han estat des de fa temps una "part central" de BAA i s'ha mostrat orgullós del comportament de l'aeròdrom com un dels aeroports líder a escala internacional. "BAA se centrarà en millorar Heathrow i els seus altres aeroports", sentencià.
Dels quatre consorcis que van mostrar públicament el seu interès per aquest actiu, finalment en quedaven en lliça dos: Global Infrastructure Patners (GIP), firma de Credit Suisse i General Electric; i el consorci integrat pel Manchester Airport Group (MAG) i la firma canadenca Borealis. Les altres dues ofertes (la de l'amo de l'aeroport de London City i la que liderava Citi) van ser descartades per BAA durant el procés.
Gatwick és un dels tres aeròdroms que BAA gestiona a Londres (amb Heathrow i Stansted), i el primer d'una sola pista del món. Amb la seva desinversió, el grup va tractar d'avançar-se a l'informe que les autoritats de Competència britànica van fer públic a començaments d'aquest any, que va instar a la companyia a vendre en dos anys i a diferents compradors tres aeroports britànics, dos de Londres (Gatwick i Stansted) i un més a elegir entre Edimburg o Glasgow.
Aquest informe està paralitzat perquè BAA va recórrer al Tribunal d'Apel·lacions de Competència Britànic (CAT), organisme que té un màxim de sis mesos per pronunciar-se.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.