TW
0

La Direcció General de Consum del Govern ha habilitat un dispositiu especial per atendre els 1.730 afectats per la decisió de l'Autoritat Portuària de Barcelona, presa la nit del passat 14 d'octubre, d'impedir la sortida del vaixell de la naviliera Iscomar Isabel del Mar, que cobria les rutes Barcelona-Palma i Barcelona- Maó. La determinació del Port de Barcelona fou motivada per l'incompliment d'una resolució de l'Autoritat Portuària de dia 30 de setembre, segons la qual l'operativitat d'aquesta nau de càrrega i passatge de la companyia Iscomar quedava supeditada al compliment de tres condicions: pagar una fiança de 100.000 euros, avançar 21.000 euros per cobrir totes les taxes portuàries del vaixell durant els set dies següents i no tenir cap deute pendent de serveis portuaris bàsics.

Així, tant la Direcció General de Consum de les Balears com la que depèn de la Generalitat de Catalunya han enviat inspectors als ports afectats perquè aixequin les actes dels fets que hi puguin tenir lloc. Des de l'agost passat, quan la naviliera Iscomar demanà un concurs de creditors, la Direcció General de Consum, la Direcció General de Transport Marítim i l'Autoritat Portuària varen acordar un protocol d'actuació per al possible cas que se suspengués el servei de la companyia i ara s'ha posat en marxa.

El dispositiu del Govern balear està activat dins l'àmbit del telèfon gratuït d'atenció al consumidor (900 166 000). Des d'aquest servei oferiran informació de les passes a seguir en cas que l'empresa no retorni els imports pagats en concepte de passatge, la qual cosa obligarà a fer un segon pagament a altres companyies per desplaçar-se als ports de les Illes. Davant aquesta situació, Consum aconsella que els afectats guardin els tiquets dels viatges cancel·lats, els de les despeses que el problema hagi pogut ocasionar i els del nou bitllet.