TW
0

Amb la finalitat d'impulsar el producte turístic de les Balears, l'Agrupació de Cadenes Hoteleres (ACH) va remetre ahir a l'Executiu balear fins a cinc recomanacions que, segons ella, s'haurien de dur a terme en la distribució dels recursos per a la temporada de l'any que ve. Les recomanacions són fruit de la reunió en la qual van participar els directors comercials de les cadenes que formen l'ACH amb l'objectiu d'analitzar els resultats de la campanya d'enguany i les seves causes pel que fa als criteris comercials.

Així, la primera de les recomanacions del full de ruta elaborat per l'ACH fa referència a la diversificació dels esforços pressupostaris entre mercats tradicionals i nous emissors. I és que l'ACH creu que s'han de mantenir i revitalitzar els tradicionals, com Alemanya i Regne Unit, encara que també valora la diversificació i consolidació de mercats més aviat secundaris, com França i Itàlia, i el desenvolupament d'accions per tal de captar mercats emergents, com el rus i el polonès. En segon lloc, des de l'associació que presideix Aurelio Vázquez aposten per un esforç amb vista a l'especialització, diversificació i enriquiment dels productes turístics, de tal manera que opten per un reposicionament del sol i platja, afegint valor per tal que pugui acollir més mesos.

Més promoció a la xarxa

Una altra recomanació de l'Agrupació de Cadenes Hoteleres és l'impuls a la promoció i comercialització on line. I és que des d'aquesta associació consideren que, entre d'altres, s'ha de redissenyar la web actual de Balears, amb el principal objectiu de convertir-la en una eina potent promocional de destinació. El quart punt del full de ruta que ahir es lliurà al Govern balear contempla la millora de l'eficàcia en promoció turística que, segons el seu parer, hauria de passar per una professionalització de les campanyes promocionals que haurien de comunicar una oferta basada en sensacions i experiències.

Finalment, des de l'ACH recomanen un enriquiment o millora de l'accessibilitat del mercat al producte turístic. En aquest sentit, sostenen que aquest punt ha de passar per la gestió directa de la relació amb el client o l'impuls de la capacitat aèria cap a les Illes obrint noves rutes o augmentant-ne freqüències, a més de la millora de processos burocràtics necessaris per visitar les Balears.