Les propostes són variades i totes en positiu. El turisme a les Illes pot augmentar encara més si l'Administració pública i el sector privat segellen una aliança. Un dels elements a potenciar és, per exemple, la desestacionalització, a més de donar un impuls a Palma com a destinació turística pròpia. Juan Cabrera, president de Pimem-Restauració, advoca sense cap mena de dubte per la construcció d'un edifici emblemàtic. "Alguna cosa realment modernista, com el que trobes quan viatges a Kuala Lumpur i a Tailàndia", en posa com a exemple. "O a Montecarlo i a la ciutat de València mateix". Ara bé, critica amb acarnissament la decisió de construir el palau de congressos a la ubicació actual. "Però quin tipus de visió té aixecar-lo allà, davant el monstre de l'edifici de Gesa, que ho tapa tot?", es demana l'empresari.
Cabrera, en canvi, proposa la construcció d'un port emblemàtic. "Amb el club nàutic que tenim, que és una meravella, em fa pena que els visitants que arriben en creuers ho hagin de fer en un moll així, que pareix gairebé del Tercer Món". A més a més, el turisme camina, al seu entendre, cap al món dels creuers, "perquè n'hi ha amb tota classe de preus i són molt accessibles". Així mateix, es pot qualificar la instal·lació del tramvia a Palma d'aposta per la modernitat i pel disseny implementat a les urbs. Sally Dyet, propietària de l'empresa de lloguer de vaixells SalyMar, veu possibilitats turístiques en el sector marítim. "L'àmbit dels velers i de les competicions professionals és molt important. Pensem, per exemple, en la Valencia's Cup. És ver que costà molts de diners poder-ne ser la seu i organitzar la prova, però deixà una doblerada a la ciutat de València!", postil·la.
Per tant, ella posaria messions perquè les Illes organitzassin un esdeveniment internacional semblant.
"Bé, de fet em consta que ja ho oferiren a les Balears però que el Govern ho rebutjà. I això no pot ser", conclou Dyet. Hem parlat també amb el director dels cellers Macià Batle, Ramon Servalls. El vinater fa -amb un somriure- una defensa corporativa del sector. "Les rutes del vi són una idea atractiva que s'ha de potenciar; o sigui: enoturisme i gastronomia de qualitat", explica. Ho justifica amb una comparació amb els Estats Units. "La segona destinació turística dels EUA és Califòrnia, per tot el tema dels cellers: tenen un potencial enorme!", afirma amb entusiasme, alhora que recomana el film Entre copes (Alexander Payne, 2004), ambientat precisament en el món vinícola.
Hi comparteix unes idees similars el president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Joan Gual de Torrella, que defensa "nous productes compatibles amb l'original sol i platja". Gual de Torrella es refereix així al turisme en bicicleta, amb un augment de la xarxa de carrils específics a Ciutat i amb la senyalització de rutes per la Part Forana. Assenyala igualment el turisme de muntanya i el de congressos com a mercats nous i interessants.
En qualsevol cas, tot això només serà possible si s'amplien les maneres d'arribar a l'Illa. En aquest sentit, Jordi Juan (director de relacions institucionals d'Spanair), afirma que la companyia augmentarà la freqüència de connexions amb totes les Illes en un futur no gaire llunyà.
En la mateixa línia, Juan Cabrera dóna suport a aquesta idea per posar l'accent en la proximitat de Mallorca amb la resta d'Europa. "El que hem de vendre cap a fora és que les Balears són a dues hores i mitja, com a màxim, de qualsevol punt del continent. En dues hores passes d'estar a 10 graus negatius de temperatura a fer una canya sota el sol". Antoni Horrach, president dels hotelers mallorquins, també dóna importància a l'allotjament. "Cada establiment ha de tenir una personalitat pròpia, tot i que amb els gairebé 1.000 negocis que hi ha a l'Illa no hi resulta tan fàcil, la diferenciació", explica. I vet aquí la darrera opció: contractar cantants de primer nivell internacional. De fet, els macroconcerts atreuen milers de joves vingut de tot Europa. Els recitals frustrats de Madonna i de Bruce Springsteen suggereixen el camí a seguir.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els manca que hi hagi MANCO CIMENT!
Hi ha remors de que a Palma se vòl fer un circuit urbá de F1, mes o manco com a Valencia, ahir els comentaristes de IB3 de la carrera F1 ho deien molt il-lusionats, fins i tot mostraven el circuit demunt un planol de Palma, aquest circuit partiria de devant el consolat de mar, seguiria per l'autopista, aniria per les avingudes devallaria per passeig Mallorca i Av. Argentina per voltar cap al passeig Sagrera, realment una vertadera aberració. Cada día hi ha algú que se axeica pensant quin desastre pot organitzar a les Illes, aixó es demencial.
Tots aquests volen convertir Mallorca en una illa més inhabitable de lo què ja és.Merda per tot és es seu lema:muntanya,camps,platges i ciutats;tot emmerdat.
S'ha de fer un museu de la corrupció, o una universitat de la corrupció, o un centre d'informació de la manera com poden fugir de l'illa els politics corruptes.
No hem de fer un edifici emblematic, el que hem de fer es una TOMADA EMBLEMATICA, i es que lo que sobra son edificis ferestes. Cal recuperar la Mallorca que va arrancar el turisme, i adaptarla als nous temps... Pero si no TOMAM I TOMAM, i RECUPERAM, no farés res.
Potenciar el turisme de buseig és molt bó a una illa,a més això d'enfonsar vaixells serviria de refugi d'animals i augmentaria la fauna i flora marina. També el cicloturisme és un punt fonamental que s'ha de potenciar al màxim, al igual que el senderisme i l'escalada ja que mallorca té unes de les millores parets. La vela i els esports naútics també per descomptat, a més tots aquests tipus de turismes són tranquils, selectes i tenen cura de l'entorn. Preservar les platges netes i una bona qualitat hotelera i de serveis pel turisme de "sol i platja" que és el més estès i que no s'ha de perdre, però crec que, sobretot, s'ha d'eliminar el turisme barroer del tot inclòs que només deixa borratxos, fems, prostitució, vidres rotes, mala imatge i pocs doblers.
Tornar a essser "les joves" dels 50s. sense fics de ciment i verrugues de vuit pisos. Amb les cabelleres de pins i tamarells fins a la mar, Amb arenes blanques i netes i "pretendents" sensibles, I les seves aigües sense motos renoueres i olioses i portets artificials pels mariners d'opereta. Tornar a eser més solitàries i naturals. Recuperar la jovintut ja perduda o destroçada a força de cobdicia, cosa impossible...
Potenciar el turisme de busseig, que té doblers obrint més punts de busseig a Cabrera, o enfonsat sa fragata baleares a Calvià.