Aparentment, ahir acabà la pitjor temporada d'Spanair. El seu propi annus horribilis. L'accident de Barajas (avui en fa un any), amb 152 morts, i el trasllat de la companyia a Barcelona n'han estat les causes. És per això que Jordi Juan, director de Relacions Institucionals de l'aerolínia, respira amb més tranquil·litat. Ahir mateix signaren a Palma l'acord amb el comitè d'empresa, aprovat dimarts en assemblea.
Heu guanyat el torcebraç amb els treballadors?
No, perquè aquí no hi ha vençuts i ningú no n'ha sortit victoriós. Els treballadors han millorat de manera substancial les condicions, tant els que se'n van a Barcelona com els que rescindeixen el contracte.
Una vaga sempre fa mal. Compreneu les seves motivacions per arribar-hi?
Bé, sabem que s'han vist obligats a arribar aquesta tensió. Hi havia molts de factors emocionals enmig.
La negativa a anar-se'n ha estat molt ampli...
És clar, tenen la seva vida aquí, la família... però el resultat de l'assemblea és el que és. 117 vots a favor i 43 en contra. Una victòria nítida i clara.
Vàreu témer que el resultat fos negatiu?
Home, tot estava obert.
Heu constatat rebuig cap a Barcelona de part de la plantilla per anticatalanisme?
Crec que no ha estat així. En tot cas, tothom juga les seves cartes. A Barcelona també tenen aquesta sensació quan una empresa se'n va a Madrid.
Alguns illencs se senten abandonats...
La lectura d'això és una altra, perquè és molt més important haver mantingut llocs de treball i el fet mateix de no tancar. Hem d'explicar millor a la societat balear que l'alternativa no era Barcelona o Palma, sinó Barcelona o res. No ha estat un capritx.
Què aportareu ara a les Illes Balears?
Apostarem cada vegada més pels vols amb l'Arxipèlag i amb les Canàries, perquè l'AVE ens fa una competència brutal a la Península. Per tant, la nostra activitat redundarà en les connexions de l'Illa amb l'exterior.
Tinguéreu mai la possibilitat de quedar aquí?
El Govern va cercar empresaris que volguessin apostar per Spanair, però no en sortiren. A Catalunya, sí. Així són les coses.
Ha tancat Spanair el pitjor any de la seva història?
Sí. La casualitat ha volgut que l'acord arribàs la vigília de l'aniversari de l'accident. Sembla que tancam ja un any convuls.
Hi haurà un segon ERO?
Res no és descartable. La situació de l'empresa és complicada i no només pot fer-se un ERO, sinó també un canvi estructural.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.