La darrera anàlisi socioeconòmica de Quaderns Gadeso tracta sobre la valoració que els turistes fan de Mallorca, amb tendència a la baixa. L'estudi se sustenta en l'opinió que els visitants tenen de les diverses branques relacionades amb el sector turístic de l'Illa -allotjament, serveis públics, medi ambient i l'anomenada oferta complementària- i conclou que la valoració que en fan pateix una lleugera i continuada baixada des de 2005. En termes absoluts, l'actual índex de satisfacció que tenen els turistes que visiten Mallorca presenta unes xifres inferiors a les dels dos darrers anys. Mentre que el 2007 i el 2008 la mitjana de l'índex de satisfacció era de 5,65 i de 5,44 -sobre 10-, en l'estudi d'enguany baixa a 5,33. La nota que els turistes posen a l'allotjament i a l'oferta complementària davalla considerablement, però els índexs dels serveis públics i el de medi ambient es mantenen amb unes xifres lleugerament superiors a les de l'any passat.
Punts febles
La nota de l'allotjament és la que més ha fet variar l'índex de satisfacció general. El personal, el preu i la qualitat de les instal·lacions són els principals punts que han fet baixar més aquest apartat. Per altra banda, l'oferta complementària, que és la segona més malparada, apunta en direcció als preus excessius i a una oferta comercial repetitiva, a més de la necessitat de millorar els serveis de platja i les instal·lacions esportives. Pel que fa als serveis públics, la seguretat ciutadana continua sent una assignatura pendent, especialment en determinats indrets urbans. El transport públic, cada cop més emprat pels nostres visitants, també podria ser millorable. Finalment, segons l'informe Gadeso, el medi ambient conserva les xifres, però és un dels blocs menys valorats. Els entorns urbans i paisatgístics, la contaminació acústica i la neteja en certes zones turístiques de l'Illa en són els causants.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.