El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, assegurà ahir que l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que presentarà avui Air Nostrum no tindrà "repercussions" en els vols entre illes de la companyia ni suposarà tampoc una disminució de les freqüències que uneixen les Balears amb la Península, perquè són les "més rendibles" per a l'empresa. Vicens explicà que l'ERO, que retallarà 507 llocs de feina dels 2.250 que té actualment l'aerolínia, no tindrà cap efecte en les rutes interiors de l'Arxipèlag, perquè la declaració de servei públic té fixat un nombre de places determinat. Referint-se als itineraris amb la Península -especialment Madrid i València-, el responsable autonòmic assegurà que són els que presenten més ocupació i beneficis per a Air Nostrum.
En demanar-li com afectarà laboralment la decisió de la companyia els empleats de Palma -una trentena entre pilots, tècnics de manteniment i personal de vol-, la consellera de Treball, Joana Barceló, assenyalà que encara és prest per saber-ne les repercussions. "Cal esperar per veure com es desenvolupa la negociació i com es concretarà el nombre de treballadors afectats", indicà. Una vegada que l'empresa presenti l'ERO a la Direccció General de Treball del Govern valencià, els sindicats tenen 30 dies per estudiar la documentació i interposar-hi esmenes o firmar, definitivament, l'acord amb l'empresa.
Jaume Grimalt, responsable del sector aeri d'USO a les Balears, avançà ahir que el seu sindicat -majoritari a Air Nostrum- no està "gens d'acord" amb els nombres que ha presentat la direcció. "Air Nostrum és una companyia mig pública molt subvencionada pel Govern valencià i fins ara ha tancat tots els anys amb beneficis. L'ERO es basa en una possibilitat: que enguany els comptes puguin anar malament", denuncià. Tot i que encara no s'han definit els llocs de feina que s'eliminaran, Grimalt avançà que es retallaran "proporcionalment" de totes les bases on l'empresa opera i de tots els col·lectius laborals, "sobretot del personal i els tècnics de manteniment", subratllà. Air Nostrum uneix totes les Balears entre si. Quant a la Península, l'aerolínia amb participació d'Iberia connecta també totes les illes amb València; Eivissa i Menorca amb Madrid; Mallorca amb els quatre aeroports de Castella i Lleó, Santander i Melilla i Eivissa amb Màlaga. A més, s'hi han de sumar les rutes afegides en temporada alta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.