Balears encapçala la caiguda de matriculacions de vehicles

Totes les comunitats experimenten davallades el maig, tret de Navarra on ja s'hi aplicà el Pla Renove

TW
0

Balears, Aragó i el País Valencià són les comunitats on més han descendit les matriculacions de turismes i tot terrenys el mes de maig, en tant que només han pujat a Navarra, on fa un mes es va aplicar el Pla Renove amb ajuts directes a la compra d'automòbils.

Així es desprèn de l'informe elaborat per l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils (Anfac) i de venedors (Ganvam) corresponent al mes de maig, que revela que l'esmentat mes es van vendre 71.161 unitats, un 38,7 per cent menys que en el mateix període de 2008.

Tret de Navarra, on les matriculacions han pujat un 14,9 per cent, totes les comunitats han registrat descensos encara que els majors se'ls han emportat Balears (-59,2 per cent), Aragó (-47,8), el País Valencià (-46,7), Andalusia (-44,6), Múrcia (-43,4) i les Canàries (-41,3), a tots ells per sobre de la mitjana nacional.

Quant a les dades acumulades de gener a maig, les Balears i el País Valencià van comptabilitzar les majors caigudes amb un 55,4 i un 54,9 per cent, respectivament.

A aquestes li segueixen Andalusia (-51,5), Múrcia (-47,7) Canàries (-44,7), Aragó (-44,5), Madrid (-41,8) i Catalunya (-40,9).