Així ho han manifestat avui el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern, Carles Manera, i de la directora general de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), Maria Antònia Truyols, durant la presentació que han realitzat d'aquest servei organitzat per l'Agència Tributària pròpia de les Illes Balears, - que va entrar en vigor l'1 de gener de 2009 -, per ajudar els ciutadans a complir amb les seves obligacions tributàries.
Segons ha ressenyat el conseller aquesta serà la primera campanya de Renda Àgil que inclou les mesures de caràcter fiscal aprovades el passat estiu pel Govern balear per fer front a la crisi econòmica i que només s'aplicaran als contribuents de les Balears. Es tracta de generar deduccions impositives per a col·lectius més vulnerables, com les persones discapacitades, menors de 36 anys i famílies nombroses.
D'aquesta manera, s'amplia un 15 per cent la deducció per lloguer d'habitatge habitual per als joves menors de 36 anys, fins un màxim de 300 euros, i es contemplen deduccions per a contribuents o descendents amb discapacitat en grau igual o superior al 33 per cent, de 60 i 120 euros.
Per a l'adquisició i la rehabilitació de l'habitatge habitual per part de joves menors de 36 anys i famílies nombroses, es contempla una deducció d'entre el 6,5 per cent i el 50 per cent de la quota satisfeta en concepte d'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes jurídics documentals (del 75 per cent en cas d'un habitatge protegit).
Així, aquest any es mantenen els ajuts a l'adquisició de llibres de text i les deduccions per la millora i conservació de finques i terrenys a terra rústic i l'adopció de fills.
Per la seva part Truyols ha indicat que el servei de cita prèvia començarà el pròxim dijous, dia 23 d'abril, i els usuaris podran realitzar les seves declaracions en els punts habilitats a partir del 7 de maig.
Així mateix, ha apuntat que aquesta iniciativa, que es realitza des de fa dotze anys consecutius, ha portat a les illes a ser la Comunitat Autònoma que gestiona més declaracions per aquest mitjà. De fet, l'any passat es van realitzar 66.254 declaracions mitjançant aquest servei gratuït. Xifra molt superior a les 36.000 registrades a Madrid i a les 34.000 gestionades a Catalunya.
CITA PRÈVIA DES DE DIJOUS
La major concentració d'aquests punts d'agilitació tributària s'ubicarà en el Parc de sa Riera de Palma, repartits en un envelat de 2.000 metres quadrats que s'instal·larà entre el 7 de maig i el 30 de juny, al qual es podran dirigir els contribuents per realitzar la declaració de la renda, seguint la mateixa dinàmica que anteriorment es va desenvolupar al recinte d'Ifebal i que ocupa la Fira del Ram.
La cita prèvia es podrà sol·licitar des de dijous vinent fins al 27 de juny, cridant al telèfon 900 700012 de dilluns a divendres entre les 09.00 hores i les 19.00 hores i els dissabtes de 10.00 hores a 14.00 hores, o bé, a través del web www.atib.es.
Segons ha anunciat Truyols, entre la novetats de la renda àgil d'aquest any figura la 'cita Express', un servei telefònic i d'Internet gratuït que permetrà als contribuents concertar cita a l'envelat del Parc de Sa Riera. A més, aquest any la 'Renda Àgil' compta també amb un nou servei recordatori de cita, per SMS, per a aquelles persones que el sol·licitin.
A més, s'ha habilitat un nou punt d'atenció en el Registre de la Propietat d'Alcúdia, i a Formentera s'ha obert un altre punt.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.