TW
0

El Govern farà per maig i juny una campanya de xoc per tal d’atreure cap a Balears turistes espanyols i britànics. Per dur-ho a terme emprarà 4 milions d’euros i la imatge del tennista Rafel Nadal com a reclam davant una temporada que s’observa amb "preocupació" per la "crítica" situació econòmica. El conseller de Turisme, Miquel Nadal, informà ahir d’aquesta iniciativa i manifestà que confia que aquesta temporada alta la planta hotelera balear assoleixi l’ocupació plena, "excepte en casos puntuals". Per al públic espanyol, el Govern reforçarà la presència publicitària de les Illes a les televisions d’àmbit estatal en horari de màxima audiència, mentre que els tres primers dies de maig es farà al centre de Manchester una gran acció promocional semblant al de l’any passat a Madrid amb motiu de la fira Fitur.

Per a Nadal, no és un "consol" que les Illes Balears estiguin més ben posicionades per afrontar l’actual crisi econòmica, per la qual cosa defensà aquestes actuacions promocionals. Un milió d’euros servirà per publicitar les Illes a la televisió: el 40% en els telenotícies espanyols de màxima audiència entre el 20 de maig i el 15 de juny, un altre 30% en programes qualificats com a "femenins" i el 30% restant en els partits televisats del tennista número 1 del món. Una altra quantitat similar es gastarà als principals diaris de tot l’Estat, mentre que la destinació de 2 milions més –un el posa el Govern, un altre els operadors turístics– es decidirà en les pròximes setmanes segons s’estimi més convenient.

La intenció d’empresaris i de l’Executiu autonòmic és, almanco, mantenir les excel·lents xifres de turistes de la temporada alta d’anys anteriors i, com a mínim no disminuir l’estadística de la temporada baixa. El president de la Federació Hotelera de Mallorca, Antoni Horrach, present també en la roda de premsa, expressà la preocupació dels empresaris i explicà que els turistes, actualment, són "molt sensibles" als preus del mercat. "La situació no és dramàtica, però sí preocupant" per la "sensació d’incertesa que hi ha pertot arreu", postil·là el conseller.

A Mallorca, ‘sol iplatja’

Amb aquest panorama com a teló de fons, la Conselleria de Turisme acollí ahir al matí la constitució del Club de Producte de Sol i Platja de Mallorca, un organisme que reuneix el sector privat i l’Administració pública per decidir, de manera conjunta, on s’han de gastar els doblers de les campanyes promocionals. La presidència d’aquest organisme l’ocuparà Antoni Horrach, mentre que les vicepresidències han estat per a Pedro Iriondo, president d’Aviba, i Joan Nadal, president de l’Associació d’Activitats Turístiques de la Platja de Palma.

Dins aquest club, a més de la seva conselleria i la d’Economia i Turisme del Consell de Mallorca, també hi ha una àmplia representativitat del sector privat: l’Agrupació de Cadenes Hoteleres, el Foment del Turisme de Mallorca, Thomas Cook, Travelplan, Iberojet, Sol Meliá i Hotelbeds formen part també del seu organigrama. Menorca, Eivissa i Formentera firmaran acords similars amb el Govern en els pròxims dies. La idea de l’Executiu autonòmic, segons va explicar Nadal, és constituir altres grups de treball amb el sector empresarial referent al turisme cultural, de naturalesa, de negocis i de golf, tot i que el més important és el de sol i platja.