Al seu torn, Diego González, director general de Consum, explicà que han rebut "més de 100 reclamacions", però descartà "per ara" imposar cap sanció a l’empresa fins que no es resolgui l’expedient informatiu sobre les irregularitats dels rebuts. Segons assegurà ahir el director comercial de Gesa, Salvador Guardiola, després d’una reunió amb les direccions generals de Consum i d’Energia i amb les associacions de consumidors, l’empresa abonarà als clients el desfasament provocat per l’aplicació a una part del consum del desembre de la nova tarifa, un 3,5% més cara.
Tanmateix, Guardiola indicà que l’import que es tornarà a la majoria d’usuaris serà "d’alguns cèntims," ja que atribuí la pujada de la factura a l’increment de la despesa pel fred de l’hivern i a les noves penalitzacions per excés de consum, que s’apliquen des del juliol passat, quan es passà de 550 a 500 quilowatts per hora. Guardiola explicà que el Ministeri d’Indústria, Turisme i Energia fixa la mitjana de consum en 1.000 kW/hora cada dos mesos, i que el 50% de les factures dels seus clients han estat penalitzades per haver superat aquesta xifra. Des de juliol de 2008, les companyies cobren 0,028 euros per cada quilowatt/hora que superi el límit contractat, el doble del que es cobrava abans de l’estiu passat.
L’empresa energètica ha elevat una proposta al Ministeri dirigit per Miguel Sebastián perquè s’elabori una fórmula d’estimació única per a tot l’Estat, i també per "compensar" les diferències ocasionades "amb motiu de la facturació estimada" que s’executà per desembre. En aquest punt Gesa i les associacions no arribaren a cap acord, ja que l’empresa esperarà que el Ministeri adopti una resolució per fer efectiu l’abonament i els consumidors volien que fos de manera "immediata". Guardiola informà que les diferències en l’aplicació de les tarifes es compensaran en les "pròximes factures", sense avançar quin mes exactament.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.