El Govern obre un expedient informatiu a Gesa per la nova tarifa

Molts de clients s'han vist sorpresos per la gran pujada de la factura d'aquest mes

TW
0

La Direcció General de Consum de la Conselleria de Salut i Consum del Govern balear ha obert un expedient informatiu a Gesa Endesa per l’aplicació a les Illes de la nova tarifa elèctrica. La Conselleria li ha obert aquest expedient amb la finalitat de "requerir-li la informació necessària per comprovar que ha facturat de manera correcta el consum dels mesos de desembre de 2008 i gener de 2009", segons s’informa en un comunicat. La companyia li haurà de remetre la documentació en el termini de quinze dies. "L’aplicació de la nova tarifa elèctrica, des de l’1 de gener d’enguany, acompanyada del nou sistema de lectura bimensual i facturació mensual, ha creat una situació d’incertesa entre els usuaris els darrers dies", s’explica en la nota. Com a conseqüència d’això, la Conselleria vol fer "un requeriment a l’empresa de subministrament elèctric perquè l’Administració de Consum pugui informar de manera correcta els consumidors".

Les dades que la Conselleria ha demanat a la companyia elèctrica fan referència a si en la facturació de desembre de 2008 s’ha aplicat la tarifa de gener de 2009; si la factura d’aquell mes es va fer sobre la lectura real del consum o l’estimada; si la lectura estimada el desembre ha estat desproporcionada i a la baixa, i el nombre de reclamacions rebudes a Gesa Endesa per part dels consumidors en els darrers quinze dies. Així mateix, es demana que informi de si s’està fent duplicitat en el cobrament per concepte de "lloguer d’equips a mida", com també el nombre total d’abonats a les Balears.

Queixes dels clients

La companyia elèctrica s’ha vist forçada a augmentar en un 25 per cent la plantilla d’atenció al client davant de l’allau de consultes i queixes de clients que es dirigeixen a la companyia per obtenir informació sobre la nova facturació mensual. Fonts de la companyia confirmaren que des de mitjan de la setmana passada els serveis d’atenció telefònica i els taulells d’atenció al client de la companyia estan registrant el doble de consultes del que és habitual. En concret, si diàriament unes 500 persones es dirigien a l’elèctrica per realitzar diverses gestions, en l’actualitat en vénen mil.