"Amb independència que hi hagi o no participació dels empresaris de les Balears, les Illes encara seran estratègiques en tota l’operació de venda, a causa de l’important nombre de passatgers i de la connectivitat de l’Arxipèlag", recalcà Antich. Des de la Cambra de Comerç, però, explicaven que no tenien cap notícia que l’operació s’hagués concretat, i tampoc no tenien "coneixement que cap empresa balear s’hi hagi interessat". Tanmateix, la Cambra no considera la venda un fracàs, ja que això significa la supervivència de la companyia, que n’era l’objectiu prioritari. "Ens interessava que la seu quedàs aquí, però també comprenem les dificultats dels empresaris balears per posar-hi doblers", afirmen.
Per la seva banda, el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, assegurava que des del Govern "encara es fan esforços" per aconseguir que algun inversor de les Balears passi a tenir el control d’Spanair i eviti que se’n traslladi la base a Barcelona. Per part seva, la portaveu en matèria de Transports del PP, Mabel Cabrer, manifestà que, com que el Govern "no ha preparat cap pla de transport", Son Sant Joan serà un "aeroport més i deixarà de ser un referent turístic" Enmig de la confusió que regnava en la jornada d’ahir, SAS explicava mitjançant un comunicat que la venda de la companyia encara no s’ha fet efectiva, però assenyalava que l’operació "es podria tancar aviat".
Així, recordà que el termini acaba dissabte, 31 de gener. I des de Catalunya, el president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, afirmà que enllestir compra d’Spanair no és un problema de doblers i que la societat civil hi participarà amb diferents aportacions de capital. "Els catalans veim que és una bona operació empresarial, una bona operació per al país i per a la ciutat de Barcelona," assenyalà.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.