És ver que el turisme no és invencible ni aliè a la crisi, però no és menys cert que el sector està trampejant millor el temporal que no d’altres. Sota aquesta premissa, obre les portes demà a Madrid la XIX edició de la Fira internacional del turisme (Fitur), que es perllongarà fins diumenge dia 1 de febrer. Hi haurà, això sí, un 9% menys d’empreses i un 13% manco de superfície expositiva. Cal destacar però, que no li ha passat com a la seva "germana" petita, la Fira de la informàtica i les comunicacions (SIMO), que no es durà a terme enguany perquè esperen temps millors. Al saló referent del turisme a Europa hi assistiran 11.137 companyies de 170 països, així com també hi seran presents totes les comunitats autònomes.
Oferta balear
Balears mantindrà la mateixa inversió i el mateix espai que el 2008, amb un expositor de 1.300 metres quadrats i un pressupost d’1,5 milions d’euros. L’Associació hotelera de Menorca (Ashome), la de Cala d’Or, el Patronat de Turisme de Pollença, l’Associació Hotelera de Cala Millor, el Consorci de Promoció Turística de Platja de Muro, la Fundació Calvià 2004, l’Institut municipal del turisme de Palma (Imtur), i els ajuntaments de Felantitx, Capdepera, Manacor i Llucmajor formen la representació institucional que hi haurà dins l’espai de les Illes. Segons fonts de la Conselleria de Turisme, aquest manteniment de les xifres respon a una estratègia d’intensificació de la promoció. "Nosaltres pensam que, en temps de crisi, cal fer més promoció que mai", diuen.
La novetat que Balears durà enguany a Fitur serà l’espot publicitari protagonitzat pel tennista manacorí Rafel Nadal, imatge promocional de les Illes. L’estand de l’Arxipèlag canviarà també la seva imatge pel que fa a d’altres edicions ja que donà màxima prioritat a les noves tecnologies per "captar totes les mirades". El nou "arbre tecnològic" mostrarà a través de 64 pantalles LCD i des de 14 metres totes les possibilitats de les Illes. L’aposta continuarà sent el turisme de sol i platja, però enguany es tractarà de donar un impuls als nous nínxols de negoci com el turisme de naturalesa (senderisme, acampades, cicloturisme...), el turisme nàutic, el de golf i el cultural.
Globalia, Transmediterrània i Amadeus no acudiran
Entre els "grans" que han optat per reduir despeses i no acudir enguany a Fitur, hi destaca l’absència del grup turístic Globalia –propietari d’Air Europa, Viajes Halcón i Iberojet–, la naviliera Transmediterrània del grup Acciona, i el grup de tecnologia turística Amadeus. I Iberia, segons anuncià el seu president, Fernando Conte, no tindrà un estand propi. D’altra banda, sí hi seran el grup Orizonia –propietat de Globalia–, les cadenes hoteleres Sol Meliá i Iberostar, a més de l’aerolínia Spanair.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.