Amotinats, cansats i molts, fins i tot, desesperats. Centenars de passatgers encara esperaven ahir a l’aeroport madrileny de Barajas la sortida dels seus vols, mentre les companyies aèries tractaven de reorganitzar les seves programacions, després de la suspensió i l’endarreriment de molts de viatges pel temporal de neu que ha fuetejat gran part de l’Estat durant les darreres hores. Pareix que el temporal meteorològic amaina, si bé la tempesta política sembla que ha pujat de to i ahir el president del PP, Mariano Rajoy, demanava la dimissió de la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, i l’acusava de ser una "especialista" en l’increment dels problemes dels ciutadans.
"És inacceptable que un aeroport com el de Barajas cancel·li totes les seves operacions per una nevada", afirmà Rajoy. Els problemes més importants causats pel mal temps se tornaren a centrar ahir a l’aeròdrom de la capital de l’Estat. Milers de persones hi passaren la nit. A més, la gent feia llargues coes per obtenir informació, recollir les maletes o embarcar-se definitivament en el vol contractat. Segons les darreres xifres, divendres es cancel·laren 280 vols, 52 es desviaren cap a altres aeroports i molts patiren retards a causa del fort temporal de fred i de neu que afecta moltes ciutats espanyoles.
Ahir, els problemes que el temporal provoca a l’aeroport de Barajas afectaren també l’activitat del Prat, a Barcelona, on es registren endarreriments dels vols d’enllaç amb la capital estatal, sobretot dels que procedien de l’Amèrica Llatina. No sembla que la situació dugui camí de solucionar-se, i ahir la Guàrdia Civil hagué de desembarcar almenys dos vols transoceànics, ja que els passatgers es negaren a abandonar els avions quan els comunicaren que la tripulació "havia superat el seu temps d’activitat.
"Desconeixem els nostres drets"
La Direcció General de Consum de la Conselleria de Salut i Consum del Govern balear ha obert un expedient informatiu a la companyia Iberia per "les cancel·lacions i els retards que s’hi produeixen des de fa setmanes", i investigarà si l’aerolínia ha "vulnerat els drets dels consumidors". Així ho ha explicat el director general de Consum, Diego González, per indicar que els tràmits per expedientar Iberia s’han posat en marxa "després d’haver comptat gairebé 50 denúncies de viatgers que havien d’emprendre el seu viatge cap a les Balears en trajectes de la companyia". González afirma que, en la seva majoria, aquestes denúncies corresponen a "tres drets fonamentals que ha de tenir el viatger a favor seu, i que són la informació, l’atenció i les compensacions, per exemple en els casos de pèrdua de l’equipatge i de cancel·lació del vol." Tanmateix, "és un fet que molts de nosaltres, quan pujam a un avió, no sabem què és el que ens correspon per llei i per dret i què no", asseverà.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.