TW
0

El director de recursos humans d’Spanair, Héctor Sandoval, afirmà ahir que per la direcció de la companyia "no és una prioritat" endur-se’n la seu de Palma, ja que comporta "molta feina i un efecte social que ja ha estat molt gros per als treballadors amb l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO)". Tanmateix, no descartà un trasllat de la seu "més endavant", si l’oferta de compra dels inversors catalans es fa efectiva i aquests ho troben necessari per al seu projecte de negoci. Durant un encontre amb els mitjans, Sandoval indicà ahir que, després d’un any "tan difícil com aquest", les prioritats d’Spanair són superar per febrer la confirmació de la certificació de l’estàndard de seguretat i qualitat d’IOSA (emesa per l’Organització mundial de l’aviació, la IATA), i el trasllat de les operacions a Barcelona.

Sandoval recordà que a més "uns 500 treballadors" es traslladaran a Madrid o Barcelona, fixats com bases operatives de la companyia en el pla de viabilitat presentat a l’estiu. Així mateix, el directiu assenyalà que "després de fer-ne la restructuració i de comprovar que la companyia té una marca forta i ben implantada", el preacord assolit entre empresaris catalans i SAS té, per la direcció d’Spanair, "una lectura molt positiva, perquè confirma que l’aerolínia té una valor al mercat, com a negoci i com a projecte". Sandoval qualificà la procedència de la inversió de "molt interessant" i destacà que el preacord permet a Spanair continuar lligada a SAS com a accionista de referència i soci industrial, i això els atorga l’accés "a 800 destinacions de tot el món" i "estar vinculats a 25 de les millors companyies".

Quant a la possibilitat que hi hagi empresaris balears interessats a invertir a Spanair, assenyalà que la companyia ha "nascut i crescut" a les Illes. "A la direcció pensam que, com a empresa amb rellevància en el mercat espanyol, ha de tenir al seu accionariat empresariat espanyol i, si hi ha bona predisposicó de gent de Balears, seria interessant". Tanmateix, indicà que la decisió queda en mans de SAS, únic propietari fins ara.

El directiu assenyalà que, per maig de 2009, s’haurà completat la reubicació de la plantilla i Spanair tindrà a Palma "devers 600 treballadors" a les oficines, com també els tècnics de manteniment, els pilots i la tripulació de cabina associats als 2 o 3 avions que hi estaran tot l’any. Tot i que en temporada alta, 13 o 14 avions d’Spanair operen des de Son Sant Joan, Sandoval afirmà que la demanda punta de l’estiu no basta per mantenir la base operativa de Mallorca.